Jump to content

Lystrøbbel på 2002 1.8TDCI


Suxel

Recommended Posts

Har en 2002 TDCI der høyre baklys og begge park fremme har sluttet å fungere, da jeg fikk bilen i vår lyste det svakt i parklysene fremme, da ble begge pærene byttet ut med LED pærer.

Etter en stund sluttet den ene å fungere, den høyre drev å blinket som et strobe av og til, men var ellers mørk..

 

Byttet den høyre pæra i går, etter mye bannskap (hva tenkte de på når de fant ut at de skulle sette en skru UNDER lyktehuset???) men det er ikke liv i parklyset, siden dette er en tyskimport er seff instruksjonsboka på tysk, og de jeg finner på nettet mangler en del utstyr så sikringsboksen stemmer ikke helt med det som står under panser og i fotbrønn..

 

Siden den er en tyskimport, så var det ikke kjørelys på den, men dette var enkelt løst ved å sette inne t rele og en sikring i boksen under pansret, men det er litt lotto om begge nærlysene tennes når jeg starter bilen, det variere fra at begge tennes via at et tilfeldig nærlys tennes til at ingen tennes...  Er det forskjell på lysreléene på Halogen og Xenon? er visst bare ett delenummer på filmen til ford.

 

Skal plukke ut lyktene og sjekke spenning på kontaktpunktene for pæreholderene fremme i morgen, er det noen andre her som har hatt de samme problemene?

 

Alle tips mottas med takk :-)

2002 Ford Fucus 1.8 TDCI stv.

Link to comment
Share on other sites

Nå tenker jeg på VAG og der er det forskjell i kodingen til xenon og halogen på kjørelys, xenon skal ha 100% på kjørelys, halogen er kodet med 90% Hvis du dytter inn ettermontert xenon i halogen så vil du få det problemet om xenon tenner eller ei, om det er sånn i Ford må vel en som skrur på Ford daglig vite?

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Da var alle parklys på plass.. en sikring og 2 led pærer som hadde tatt kvelden.. Speaking of witch... Kveld var også grunnen til trøbbel med nærlyset.. ballasten hadde problemer.. men den har gått til et bedre sted nå.. og ny koster ikke mindre enn 6000 spenn hos Ford...

 

Så hvis noen vet om en høgger med en ford,audi,bmw eller Merce med xenon stående, så tar jeg gjerne imot alle tips, de har alle de samme ballast..

finner på nett fra 450 spenn og oppover, billigste jeg har funnet i norge til nå er 950,-

Edited by Suxel

2002 Ford Fucus 1.8 TDCI stv.

Link to comment
Share on other sites

Da var alle parklys på plass.. en sikring og 2 led pærer som hadde tatt kvelden.. Speaking of witch... Kveld var også grunnen til trøbbel med nærlyset.. ballasten hadde problemer.. men den har gått til et bedre sted nå.. og ny koster ikke mindre enn 6000 spenn hos Ford...

 

Så hvis noen vet om en høgger med en ford,audi,bmw eller Merce med xenon stående, så tar jeg gjerne imot alle tips, de har alle de samme ballast..

finner på nett fra 450 spenn og oppover, billigste jeg har funnet i norge til nå er 950,-

Ekstralys.no har uoriginal ballast men kanon kvalitet. Litt ombygging på påregnes :)

Mittsubishi colt mk1 (Drept 2 stk motorer, og hugd)

Mercedes benz 89 modell. (drept motor og karoserri)

Golf 3 94 (et karoserri drept, en gearkasse drept, en motor Drep så hugd)

Golf 3 96 (En motor drept og så solgt)

Smart Roadster Brabus (solgt)

Ford Focus ST225 DSCI Stage 4 (En motor blok drept)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...