Guest hvolsdal Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 Noen som kan gi meg en link eller forklare hva jeg må gjøre for og bytte over fra Automat til manuell på en sierra 90mod.? Håper på hjelp. MVH
Guest hvolsdal Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 Jeg har motor og alt fra en Dohc, motor og girkasse skal byttes.Hvordan blir det med clutchpedalen?Siden det ikke er på automat kassen?Hvordan blir det med fester osv?
D.Toft Posted May 29, 2005 Posted May 29, 2005 må ha pedalsett, litt trangt under der, men alle hull er ferdig fra fabrikk
Guest hvolsdal Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Hvordan er det med motorfester da? Han bygger om fra manuell til automat? jeg gjør i tilfelle omvendt, har alt liggende, er bare om det er mye styr og bygge om.Du er sikker på att hullene er ferdig fra fabrikk?Sedan 90mod.
Guest mfafa Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Motoren jeg satt inn kom fra en automat -- Motoren som stod i var manuell. De er like.. Du må sette over svinghjul, kjøpe nye svinghjulsbolter, kjøpe lager du slår inn i bakkant av veiva, sette over clutchen. Og bytte girkasse, sette inn clutchpedal og fikle med tenninga...
Guest hvolsdal Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Er det nødvendig når jeg skal ta vekk automat kassa + motoren.og sette inn en ny motor med manuell kasse?
Guest mfafa Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 Hvis du setter i en manuell motor med alt på så for guds skyld ikke løsne på clutchen hvis du ikke skal bytte den...da slipper du nemlig håpe på at du har sentrert riktig når du setter nedi motoren. hvis motoren du setter i er originalt manuell så er det et lager i enden på veiva...det har ikke automat-motoren, derfor måtte jeg kjøpe det og sette i.. du kan vurdere å bytte det (150,-) men ikke nødvendig. Mener jeg leste her på forumet at man måtte gjøre noe med tenningen. Vet ikke nøyaktig hva. mvh.
D.Toft Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 da jeg kjøpte en delebil med autolat og skulle hive over motoren, satte eg ikke inn nålelagerte, det kan knuse revers inm man ikke har dette (har eg hørt) gjorde ingenting med tenningen, men det virket som den gikk mye bedre med autolat motoren enn den gamle
Guest hvolsdal Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 hvordan blir det med mellom akslingen da? går rett i girkassa?motorfester osv?
D.Toft Posted May 30, 2005 Posted May 30, 2005 motor fester er like, om du er i tvil, så bytt dem.. må ha med mellom aksling oxo
Recommended Posts