Jump to content

Musikk anlegg


ArntH

Recommended Posts

Hei!
Er en ny eier av en Ford Focus Titanium 2006, 2,0 L, 146hk. Dette er min første bil, men har ikke blitt gammel nok til å ta lappen enda
Det jeg lurer på er rundt musikkanlegget og stereoen, har ikke veldig mye peiling på noe av det, så jeg søker hjelp hos dere!
Det er et sony CD6 anlegg(?) i bilen, og har lyst til å bytte det ut med Pioneer AVH-X3600DABeller noe lignende, (hvertfall med bluetooth og dab+). Og jeg finner ikke ut om de høyttallerne som er i bilen tåler det anlegget, eller om jeg burde bytte ut alt. Han jeg kjøpte den av sa det var 8 høyttalere i bilen, og jeg finner egentlig ikke ut av noe som helst. Trenger sårt hjelp, og hadde vært hyggelig om noen ga meg svar, eller forslag.
Takk for svar  B)

Link to comment
Share on other sites

Den spilleren går fint å bruke på de originale høytalerene. Du må i tillegg ha et monteringssett (ramme osv), en iso adapter (for å få koblet Pioneeren til bilens ledningsnett) og et rattfjernkontrolladapter (hvis du vil fortsette å bruke rattbetjeningen). Du finner disse tingene under tilbehør på samme nettside som spilleren. Disse delene kan kjøpes mye rimeligere på Ebay.

 

Det er ikke så veldig mye vits i å erstatte originalhøytalerene hvis du kun skal ha en slik spiller. Hvis du derimot skal bygge ut med forsterkere og sub - så ville jeg også oppgradert originalhøytalerene.

 

Men prøv dette først - det er veldig lett å installere. Videre oppgradering medfører en del mer arbeid.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Den du linker til er for Focus med Can-bus basert tenningssignal. Det vet jeg ikke om du har på din - har ingen erfaring med Focus med Sony anlegg - det beste er å demontere spilleren og se hvordan tilkoblingene ser ut  - og sjekke med bildene på Bilradiospes.no. Regner med at du skal ha uten Can-bus, men er ikke sikker.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...