Jump to content

Mondeo Mk3 1.8 2001 Sudden death


Stiang90

Recommended Posts

Hei, 

 

Står bom stille med mondeon min, som tittelen sier er det en 2001 1.8.

 

Skal forklare hva som skjedde, jeg skulle kjøre fra jobb til nærmeste statoil å fylle bensin, når dette var gjort kjørte jeg videre, etter 20 meter havnet jeg på rødt lys i nedoverbakke, når det blir grønt gir jeg gass å bilen dør momentant.

 

Bilen ble så slept til en varm p-kjeller hvor vi sjekket olje nivået som var fint. Også feilsøkte vi bilen med diagnoseverktøy, ingen feil ble funnet.

 

Deretter prøvde vi å starte bilen men den er helt død. 

 

Sjekket om det var gnist og bensin pumpe samt trykk. Alt ok.

 

 

Forslag??

 

Håper på hurtige svar :)

 

 

Edit:

 

Er forøvrig ikke noe olje forbruk på den.

Edited by Stiang90
Link to comment
Share on other sites

trenger ikke være grønn for å fylle feil..det er veldig fort gjort..har også sett at bensin stasjoner har faktisk hatt feil drivstoff på pumpene.ikke noe vanlig..men det har skjedd.

enten så er det feilfylling her ..eller så er det veeeldig tilfeldig at bilen stoppa etter du hadde fyllt bensin.

 

hadde iallefall sjekka at det faktisk er bensin som kommer fram..og ikke diesel.

Link to comment
Share on other sites

Men som jeg sa sjekket jeg bensin trykk og har i tillegg sjekket om d er kondens. Har ikke fylt diesel.

 

Har nå sjekket og testet alle plugger, kammen går så kjede har ikke dotte av, har prøvd å slippe ut trykket i railen for å se om det funket. Stemplene går og det kommer bensin inn i blokka

 

Har ikke peiling, er vell muligens noe elektronisk som er lurest å sjekke via verksted.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bumper denne litt i håp om at noen har gode råd å komme med.

 

Har testet litt mer å fant ut følgende:

 

Starter ikke med startgass, MEN

Vi tok ut alle 4 tennplugger å koblet i 1 plugg fra min og en fra en delebil å la de mot blokka for å sammenligne gnist.

Tok så å kjørte rundt motoren for å teste, da kom startgassen flygende ut av tennplugg hullet å antente av gnisten som kom fra pluggene som lå oppå motoren.

 

Vi tok da å skrudde tennpluggene fra delebilen i min motor for å se om det ville tenne da, men har ingen antydning til antenning eller hosting..

 

Æ e iallefall forvirra..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...