Jump to content

Ny megasquirt tråd (?)


Panza

Recommended Posts

Siden det ikke går an å gå inn på den gamle tråden.

 

Spørsmål:

- Hva slags type er tomgangsventilen på cosw ?

- Er det noe poeng/fordel å kjøre tenningsforsterker når det er driver på kortet ?

- Er det korrekt at veivsensor er VR-type ?

- Er det noen av de org. sensorene som krever modifiseringer på kortet (V3.0) ?

 

Link to comment
Share on other sites

Siden det ikke går an å gå inn på den gamle tråden.

 

Spørsmål:

1. Hva slags type er tomgangsventilen på cosw ?

2.Er det noe poeng/fordel å kjøre tenningsforsterker når det er driver på kortet ?

3. Er det korrekt at veivsensor er VR-type ?

4.Er det noen av de org. sensorene som krever modifiseringer på kortet (V3.0) ?

 

 

1. spør Truckdriver her inne om dette.

2. om du skal bruke fordeler eller ha fordelerløs tenning, så er svaret ja på dette spm.

3. Ja

4. Nei, men hvis du har ms1 eller ms2, så trur jeg du må gjøre om org. trigger hjulet på veiva med 4 tapper. men hvis du har ms3 med ms3x kortet. så kan du bruke org. trigger mønsteret til cosworth.

 

Link to comment
Share on other sites

Oppfølgingsspørsmål:

- Hva er fordelen med tenningsforsterker framfor å bruke utgangen på kortet når en kjører wasted spark ?

- Svaret på nummer 4 var veldig interessant. Jeg var sikker på at det var nødvendig med 36-1 triggerhjul på alle modeller, men så feil kan man ta.

 

Takk for hjelpa !

 

1. spør Truckdriver her inne om dette.

2. om du skal bruke fordeler eller ha fordelerløs tenning, så er svaret ja på dette spm.

3. Ja

4. Nei, men hvis du har ms1 eller ms2, så trur jeg du må gjøre om org. trigger hjulet på veiva med 4 tapper. men hvis du har ms3 med ms3x kortet. så kan du bruke org. trigger mønsteret til cosworth.
 

Link to comment
Share on other sites

Oppfølgingsspørsmål:

- Hva er fordelen med tenningsforsterker framfor å bruke utgangen på kortet når en kjører wasted spark ?

- Svaret på nummer 4 var veldig interessant. Jeg var sikker på at det var nødvendig med 36-1 triggerhjul på alle modeller, men så feil kan man ta.

 

Takk for hjelpa !

 

en tenningsforsterker gir mere Power/energi til coilen, som igjen gir kraftigere gnist på tennpluggene. med dette kan du ha større åpning på gapet på tennpluggene = bedre/kraftigere forbrenning.

 

kjøp helst tenningsforsterker med tilhørene coil.

 

 

er det noen spesielt grunn du skal kjøre med wasted spark? på motor med fordeler tenning org. så er dumt å bygge om til fordelerløs tenning pga. kostandene og valg mulighetene i tenningsforsterker markedet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...