Jump to content

Panza

Gjest
  • Posts

    477
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Xxxxxxx
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Panza's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Men hvorfor er det lagt opp til direkte driving av coilene hvis det er bedre med tenningsforsterker ? Planen er å slippe problemene med fordeler. Bl.a. problemer med fuktighet.
  2. Panza

    dyser

    Det er ikke det lille plastlokket / beskyttelsen over dysenåla som har detti av den ene dysa da ?
  3. Oppfølgingsspørsmål: - Hva er fordelen med tenningsforsterker framfor å bruke utgangen på kortet når en kjører wasted spark ? - Svaret på nummer 4 var veldig interessant. Jeg var sikker på at det var nødvendig med 36-1 triggerhjul på alle modeller, men så feil kan man ta. Takk for hjelpa !
  4. Siden det ikke går an å gå inn på den gamle tråden. Spørsmål: - Hva slags type er tomgangsventilen på cosw ? - Er det noe poeng/fordel å kjøre tenningsforsterker når det er driver på kortet ? - Er det korrekt at veivsensor er VR-type ? - Er det noen av de org. sensorene som krever modifiseringer på kortet (V3.0) ?
  5. Det fins vel ikke så mange argumenter imot, men problemet er at det skal festes ganske godt før det har så mye virkning. 2 små skruer på hver side hjelper ikke stort slik jeg ser det. Det finnes noen stag som går nedover dempertåret, de er noe bedre skulle en tro. Ellers er jo det beste noe som er sveisa på. Men da må som regel motoren ut for å få av toppen.
  6. Hvis noen går sammen og leier Vålerbanen f.eks 3 timer en kveld så får en kjørt så mye man orker for omtrent samme pris som det man betaler på et treff, og man slipper kø.
  7. Det ble ikke noe sprøytebilde i det hele tatt. Til tross for dynking i rustløser i flere døgn og iherdig banking så fikk jeg ikke liv i noen av dem. Er det slik at gamle dyser blir slitt eller rusta eller noe inni og ikke er som nye selv om en sender dem til rens ? Tror jeg heller mot å handle noen nye i grunn. Så kan noen her inne få kjøpe de som ikke virker. Det var et veldig bra tips Truckdriver !
  8. Tusen takk ! Da skal jeg prøve det. Tror jeg tester dem med grønndyse-chip så slipper jeg å bytte chip fram og tilbake så mange ganger. Ble i grunn litt forundra når bilen ikke starta i det hele tatt. Var ikke etter en gang faktisk.
  9. Det høres ut som en rimelig grunn. De har sikkert liggi 3 år, hvis ikke mer. De var på rens, og etter det har de ikke blitt kjørt med. Det er forresten nr 0280150400 som står på dem. Jeg lette etter papirene fra rens/test men jeg fant dem selvsagt ikke. De ligger sikkert på et lurt sted... Er det noe lurt triks for å få dem til å virke igjen eller er de ferdige ?
  10. Jeg har noen dyser som skal være lyseblå (opp til 400hk eller noe). Har målt de til ca 2,4ohm. Bilen starter ikke med disse og pluggene er helt tørre. Starter med grønndyser som jeg har målt til ca 5,0 ohm. Er det for mye forskjell til at det skal virke, eller er det noe annet som gjør det ?
  11. Den blå Escorten tror jeg står uten skilt ikke så langt fra Lhmr fortsatt. Vet ikke hvor mange år den har stått men ihvertfall 6-7.
  12. Haha Det er det som er planen ihvertfall.
  13. Bergen var litt mer omvei enn jeg hadde tenkt meg.. Det blir ikke bredt, det kan jeg love. Hvis det ikke blir øsende regnvær, da er det muligheter for enkelte utskeielser..
  14. Er det noen som skal på gatebil på Våler til helga ? Jeg har tenkt meg nedover. Fredag fortrinnsvis, men mulig det kan bli søndag i steden. Uansett ser det ut til at det er ledig plass i høyre-setet på banekjøringa. Ikke for å diskriminere noen, men den som har lyst til å være med bør være liten og lett
×
×
  • Create New...