Jump to content

FORD SIERRA: ABS system og 4x elektriskeruter + speil


Cossiehagen

Recommended Posts

Hei!

 

har drivet en liten stund å bygget om en 1990 sierra type CLS (2l IS motor) til Cosworth, og nå gjenstår det ting som abs og elnett til elektriske ruter til alle 4 ruter. Og slik jeg har forstått så ligger nesten ingenting ferdig opplagt på denne såkalte "CLS" utgaven...

vet det meste ligger ferdig på CLX.

 

Derav da lurer jeg på hvordan det er å montere ABS? jeg har ABS pumpa, og en jeg kjenner har en delebil som jeg tenkte å ta "ledningsnettet" og enheten til ABSen ifra. lurer på hvordan dette er å legge å koble opp? mye jobb? er ledningsnettet for seg selv eller sitter det sammen med ledningsnettet bak dashen osv, om dere forstår?

Understellet er altså 4x4.

Har prøvd å se på nett etter bilder og forklaring på hvordan det er gjort men til liten nytte...

 

Har også satt inn elektriske motorer til elvinduer i alle dørene, og jeg har kun kontaktene til bryterne bak på midtkonsollen og det lille panelet.

Ledningene fra inni dørene som går til stolpen inni bilen har jeg lagt til, men må koble derav fra og videre innover, om dere forstår...

men jeg har fått taki ledningsnettet til ruter fra en vanlig sierra (da dette ikke ligger opplagt på CLS slik jeg forstår...). hvordan er da dette å "koble" sammen med ledningsnettet orginalt i bilen?

 

eller er alt ti ganger lettere å heller ta hele ledningsnettet bak dash osv fra delebilen til han jeg kjenner. Blir det lettest for å koble opp absen og plugge inn til elrutene samt speil?

Første gangen jeg setter meg borti ombygging til Cosworth.

 

Beklager om det er litt vanskelig forklaring og komplisert å forstå

Men setter stor pris på alle svar, hjelp og tips!!

Mvh. Simen Hagen Eliassen.

Link to comment
Share on other sites

d ligger klart for elvinduer ihvertfall samt sentrallås. å den kontakta ligger nesten midt oppunder dasjbordet. egentli litt mere over til høyre siden, så d lønner seg å ta ut hele dasjn, da vil du se ei rød ledig kontakt
skal ikke være no hokus pokus å koble opp abs anlegget heller.

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

d ligger klart for elvinduer ihvertfall samt sentrallås. å den kontakta ligger nesten midt oppunder dasjbordet. egentli litt mere over til høyre siden, så d lønner seg å ta ut hele dasjn, da vil du se ei rød ledig kontakt

skal ikke være no hokus pokus å koble opp abs anlegget heller.

ja denne har jeg funnet, og denne som skal kobles på der er på ledningspakka jeg har til 4x elvinduene å. men er fremdeles 6 eller 7 "ledninger" som er avklippet litt mot venstre igjen på det lille elnett jeg har til rutene? gjelder den røde kontakta strøm til elvinduer og sentrallås altså?

Edited by Cossiehagen
Link to comment
Share on other sites

ja du henter ut alt om jeg ikke husker feil ifra den røde kontakta. mulig d var en svart kontakt der å som du plugger i å ifra di ledningsnettene du måtte plugge inn. er vel snart 6 år siden jeg kobla d i min bil
er nok bare strømmen du henter derfra.
var litt vanskelig å se for meg hva du tenkte på her, men ta gjerne noen bilder av ledningsnettet du har osv så får jeg se

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...