Jump to content

Cossiehagen

Gjest
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

About Cossiehagen

  • Rank
    Sykkel
  • Birthday 02/23/1996

Medlemsinfo

  • Bosted
    Åsnes, Hedmark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Åsnes, Hedmark

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skulle tro det, men typen jeg snakket med hadde nok en dårlig dag. Eneste svaret jeg fikk da jeg lurte på hvilken dokumentasjon dem ville ha (fullt chassienr, vognkort fra donorbil, kun kvitteringer om deler er kjøpt løst fra privatpersoner). Da skrev han bare "må dokumenteres på en måte vi godtar." og at jeg måtte beskrive å forklare ALT og bevise at det var ifra Cosworth. men han nektet jo å si HVA dem godtar da jeg spurte om det. Senere fikk jeg beskjed om å kontakte Ford importøren ang. F.eks motornummer fordi han kunne ikke gi meg en "oppskrift". så er igrunn derfor jeg lurer
  2. Driver å fyller ut søknadskjemaet til SFOOR. Lurer da på hvordan jeg skal forklare forskjell på fjæring og hjuloppheng bak på Cosworth kontra originalt? Hvordan skal jeg beskrive endring på Hjuloppheng foran, fjæring foran, hjuloppheng bak, fjæring bak, aksler og styring? Bakstilling/fjæring bak er vell ganske likt utenom tykkere stabstag? Og får man godkjent 4x4 understell selvom bilen er konvertert til 2wd? altså 2wd girkasse og fjernet frontdiff/drivakslinger. Hvis noen har en søknad og dokumenter ifra Ford evt. hadde jeg vært evig takknemlig om jeg kunne fått det. Er
  3. 90 mod med IS ja. Fant kontaktene (3-4 forskjellige) inni bilen, farger så ut til å matche (Y) Bilen motor å elnett kommer ifra mener jeg var siste modellen, hadde absolutt alt man fikk av utstyr.
  4. skal de tre bak batteriet fra dohc kobles på kontaktene bak dash på ohc bil? ledningene stemte godt overens igrunn
  5. Hei. Skal muligens ha en Dohc motor jeg har stående i en ohc sierra (jadajada, ohc er bedre blabla), men bilen har pdd Cosworth med datasprut og skal på EU. Hvordan kobler jeg Dohc elnettet på denne? Har hele ledninspakka helt til styreenhet, men Dohc har tre kontakter bak batteriet noe ohc ikke har. Noen som har gjort dette før og evt har et koblingskjema? Har bilder av kontakter osv men skriver fra tlf akkurat nå
  6. Hei. Lurer på å ta opp en Cosworth motor som har stått rolig noen år å gå over den. Hva anbefales å skiftes? Tenkte å skifte hvertfall alt av lagere og ventiltetninger, fjører, oljepumpe osv. Og hvor anbefaler dere å kjøpe deler?
  7. Hei! Driver å skal bygge meg en isbil, og har en M50 fra BMW stående. Vet noen har dette, og lurte på om noen har en DIY/oppskrift på dette? Hva som må tilpasses osv. Motorfester er ganske logisk, men tenkte på om det er noe på chassiset som må modifiseres og hvordan jeg skal koble for å få start? Har komplett ledningsnett på motor. Prøvd å Google litt men finner lite om selve ombyggingen. Noen her som har gjort dette før?
  8. noen som vet hva disse kontaktene er til? vet at det er turteller osv på den ene og at de kobles med motornettet, men om noen har en oversikt over hva begge kontaktene er til hovedsaklig? link: http://tinypic.com/r/5xq54x/8
  9. Hei. Driver å skal flytte over ledningsnettet bak dashen fra delebilen og over til cosworthprosjektet mitt. Lurer på om dette er en vanskelig jobb? Vet hvordan det ser ut men usikker på når det kommer til sikringsboksen, om denne følger med inn i bilen om man løsner skruene fra innsiden? Tips, hjelp og bilder tas i mot med takk Og hvor er kontakten fra bak dashen og ut til bryteren til el vinduer? Skal koble dette også og lest det er en ledningspakke fra bryterpanelet som skal kobles inn på en kontakt bak dashen. Stemmer dette?
  10. Ble nesten samme metoden ista, sitter en vakumnippel under spjeldet som er blinda, tok bare av blindinga og kontakta av tomgangsregulatoren så lå den greit rundt 1000rpm
  11. Har et problem med min sierra dohc. Den skyter opp på tomgang med engsng jeg starter den og blir der. Alt mellom 2000rpm til 3000rpm. Har sprayet med startgass etter falskluft men ingen reaksjon, prøvd flere tomgangsventiler og annen map, men uten hell. Nå har jeg rett å slett ingen aning på hva det er, er sånn uans temp. På motor.. Har tatt av batteripolen nå og skal vente noen timer for å prøve igjen, Tenkte ratt om styreenhet kukker. Noen som her forslag, vært borti dette før? Hjelp tas imot med stor takk!!
  12. Gammel tråd ser jeg, men sliter med dette problemet selv nå.. Har "sprekk" på samme sted som vist på bildet over, men den er ikke så stor. Kan jeg da bruke den toppen? Er bare ute etter å få den til å starte å gå da jeg avhenger av bil og dette bare er en vinterbil/rælbil
  13. Tok nylig livet av trolig toppen eller toppakning på bilen min, har ny topp liggende. Noen fine nettsider som leverer pakking FORT? Og til en rimelig pris? Men lurer på angående Kjedestrammern. Jeg vet at den må byttes men lest at det er en måte å unngå dette på. Noen som har peiling på hvordan? Skulle helst hatt bil nå i jula og blir vell tricky å få taki deler.. Eller så vurderer jeg å bytte hele motoren om noen har det stående i Hedmark?
  14. Skal prøve å bytte om slangene idag. Er slangene inn på registeret (ikke fra pumpa), som jeg tror sitter feil. Hvis dette ikke funker, hvor sitter det andre det er snakk om? En liten DIY? Takk for all svar og hjelp:) bilen koker ihvertfall ikke. Den kjøler godt og går aldri over normalt
×
×
  • Create New...