Pusur_ Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Hallo! Skal snart i gang med overhaling av RST girboks, men her dukker det opp 2 typer kit. En til "tidlig" type og en til "sen" type. Har skjønnt at den ene typen har noe som kan likne en frostplugg inne i clutchhuset. Men finnes det ikke andre "tegn" å se etter? Kassa står i bil enda, og hadde tenkt at jeg skulle ha delene klar før kassa skal ut... Er det forresten noen som vet noe om holdbarhet på disse kassene? Hva tåler dem av NM og HK i frisk og god tilstand? Andre utfordringer med drivverk på disse? Mvh Jo-Alexander Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 ser det på diffen. antall bolter kronhjulet er festet til diffen 6 på gamle typen og 8 på nye typen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 Ok, takk! Men da må jeg uansett ut me kassa for å sjekke. Andre tips? Delenr kanskje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Series 1 har 6 bolt og series 2 har 8 bolt sånn jeg har forstått det Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted February 6, 2014 Author Share Posted February 6, 2014 Series 1 har 6 bolt og series 2 har 8 bolt sånn jeg har forstått det Ok, men dette er vel ikke mulig å sjekke når kassa står i bil med motor? Noen formeninger ang disse når det kommer til effekt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Regner med det er en S2 RS Turbo du har? Så er vel størst sannsynlighet for at du også har girkasse fra S2 også? S1 kassene er vel ganske sjeldene. Har en artikkel her det står litt nyttig info om forskjellene på disse kassene http://www.gears.tv/features/ford_one.pdf Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now