Jump to content

Kam ifra 2.8 i 2.9i ?


cosworth123

Recommended Posts

Hei:)  Nå har det seg slik at Ford oppgraderte 2.8 motoren til noe bedre og da kom 2.9 motoren:)

 

Kammen fra 2.8 den roterer motsatt vei av klokka. og 2.9 med klokka. i tilegg har du små kamlagre på 2.8 frem til sept 82 (41.9mm). og store etter sept.82.(43mm. på 2.9 er det kun store 43mm.

 

I hovedsak kom 2.9 med 3 utblås pr side mot 2.8 sine 2pr side. siamesed eksoskanal. når du ser på plassering av ventiler på 2.8 har man

 

2 eksosventiler mot hverandre på 2 av sylindrene. mens 2.9 har likt hele rekka. in-ut-in -ut-in-ut.

 

Derfor kan denne aldri brukes på annet enn 2.3-2.6-2,8 cologne motor.

 

jeg har en trimkam til 2.9 liggende ekstra.brukt men i god stand. Hvis ønskelig kan vi gjøre en byttehandel.

 

 

bare send meg en sms på 97966801. evt en pm her inne så fixer vi dette. Har og forøvrig liggende litt trimsnacs til 2.9

 

Frode

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...