Jump to content

Alle dohc like?


sirevildead

Recommended Posts

stort sett like, eneste er at nyere 8v motorer har en annen gasspjeld sensor,så da må du muligens flytte over hele gasspjeldet. ellers er di like etter d jeg veit

bla tps sensoren og ledningsnettet inkludert hjernen på 2l 8v dohc i forandret utforsming en gang i 1992 (produsjonsdato).. alle type hjernene vil få motoren til å gå, er stort sett bare dekselet som er forskjellig her.. på ledningsnettet så er kontaktene på motorlabben,tps kontakten og selve utformingen på motoren forskjellige.. på tps'n så har sensorer fra før 92 en liten stump med ledning mellom sensoren og  kontakten imens etter 92 har alt støpt inn i en enhet.. alle 2l 8v dohc gassspjellene 0går om hverandre.. det finnes små forskjeller i støpen på spjellene, men det er av ingen betydning for vanlig kjøring..

 

hvordan model scorpio skal du kjøpe motor fra og hvordan model er bilen din?

Link to comment
Share on other sites

bla tps sensoren og ledningsnettet inkludert hjernen på 2l 8v dohc i forandret utforsming en gang i 1992 (produsjonsdato).. alle type hjernene vil få motoren til å gå, er stort sett bare dekselet som er forskjellig her.. på ledningsnettet så er kontaktene på motorlabben,tps kontakten og selve utformingen på motoren forskjellige.. på tps'n så har sensorer fra før 92 en liten stump med ledning mellom sensoren og  kontakten imens etter 92 har alt støpt inn i en enhet.. alle 2l 8v dohc gassspjellene 0går om hverandre.. det finnes små forskjeller i støpen på spjellene, men det er av ingen betydning for vanlig kjøring..

 

hvordan model scorpio skal du kjøpe motor fra og hvordan model er bilen din?

hei, tps er nye typen bade på min og på den jeg skal kjøpe. min er en 2.0i gt med automat, og motoren er fra en scorpio clx manuel.

vurderer og hive på manuel kasse i samme slengen, men blir det noe problem der? har hjernen noe med automaten og gjøre? det går jo en kontakt inn på den manuele mt75 kassa ihvertfall? har ikke sjekket om det er samme kontakten på automatkassa?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...