Jump to content

Connect med feilkode på innsprøytningsdyse, feilsøke hvordan?


Guest freerida

Recommended Posts

Guest freerida

Hei. Har en feilkode P1202 som tilsier at noe er feil med innsprøytningssystemet til sylinder 2. Jeg koblet derfor fra dysa og prøvde å fyre opp bilen. Bilen startet akkurat som før og går tydeligvis bare på 3 sylindre. Betyr det at det er dysa som er gåen, eller kan problemet sitte et annet sted?

ECU må omprogrammeres etter eventuelt dysebytte så det er kanskje på tide å sende vraket på verksted uansett :( 


"the late connect tdci injectors do have a problem with breaking down electrically, done one last week that had fault code for no2 injector, changed the injector and came back 2 days later for no4 injector fault, had to replace all 4 injectors icon_exclaim.gif icon_exclaim.gif"

 

Gledelig lesning på fordtransit.org forumet  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest freerida

Bestilte en billig brukt dyse på ebay. Håper den kommer i løpet av uka for jeg kommer i altfor god form av all mosjonen jeg får uten privatbil :)

 

Skal kjøpe et multimeter i morgen for å måle motstanden i dysene, da får jeg bekreftet om det er dysa som er gåen eller ei. Har også funnet ut at Siemensdysene som sitter i denne bilen ikke trenger å omprogrammeres i ecu, plug and play. Så nå vet dere det!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...