Jump to content

Fjører og dempere mk3


Even

Recommended Posts

Hei.

Skal bytte fjører og dempere på mk3'n min og lurte på om noen har tips/erfaringer til hva som funker.

Målet er mest mulig komfort, så senk og 'harde' dempere er ikke det jeg er ute etter.

Vurderer Sachs super touring, noen som har prøvd disse?

 

Even

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har tråla utenlandske forum med tanke på senking av min mk4. De fleste anbefaler Eibach. Disse senker ca. 40 mm. Det betyr at du fortsatt kan bruke originaldemperne. Senk opptil 45mm skal visst gå greit på originaldemper

Dersom ikke lommeboken setter stopper, vil jeg varmt anbefale k&w coilover. Dette settet er helt utrolig. Justerbart, slik at du kan kjøre lavt i sommersesong, og stille opp igjen før vinter. Så slipper du å være gratissjåfør for brøytemannskapet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har Koni fsd pro med eibach fjører på min mk4. Den er blitt helt rå å kjøre.. Vanlig kjøring merker man ikke at den er senka eller sportsdempere annet enn at den er litt strammere. Men ved sving så er den blitt skikkelig bra..:)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

Dette er gubbebil med trykk på 'gubbe', så blir orginal spec på fjører.

Koni fsd pro høres bra ut, men lages ikke til mk3 stv, kun STR.T og sport.

Har kjørt mye med Koni sport (også kjent som 'gule koni') med org fjører på sierra, og synes at det er et opp sett som funker meget bra.

 

Nå står det mellom sachs super touring og advantage, har også kjørt en del med advantage på sierra, men da med senk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...