Jump to content

ECU - Bluefin Superchips


HHA

Recommended Posts

Hei!

 

 

Har sett litt på Bluefin til Focus 2012 og har fått med meg at ved evt kjøp av bluefin så må ECU i bilen åpnes og gjøres klar for at bluefin skal kunne koble seg til ECU'n. Noen som kan forklare meg hvordan denne prosedyren gjøres? Og evt om noen firmaer i akershus kan gjøre dette. Pris?

 

 

Har lest veldig mye positivt om bluefin tuning og vurderer derfor dette veldig sterkt.. Hvordan blir det med garantien på bilen? Har jo nybilgaranti fortsatt. Kan bluefin leses av på service osv?

 

 

 

På forhånd takk :)

 

 

 

 

 

HHA

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes litt rart ut, trodde det bare var å plugge I Bluefinen selv, trodde ikke at du måtte gjøre noe spesielt på forhånd. Jeg hadde Bluefin I min Fiesta ST, og har kjøpt det til Focusen min nå (den er allikevel 9 år elder enn din) og det er egentlig bare å plugge I under rattet og følge instruksjonene. Det kan uansett anbefales.Er Ganske sikker på at nybilgarantien ryker hvs de finner ut at du har Bluefin I bilen din, men denne kan jo enkelt settes tilbake til standard med gjennom denne chipen.

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

Får opp det med ECU'n når jeg velger årsmodell osv. Skal visst være mer normalt på bilder fra 08 - 09 og nyere etter hva jeg har lest. Takk for svar uansett :)

Link to comment
Share on other sites

ikke alle biler som man kan bare remape, og da er vel din en av de dessverre, nybilgarantien ryker ja, og det vil logges i hjernen og kan spores, det kan og gi deg problemer når du selger bilen. Om noe skulle ryke etter bilen er solgt og dem klarer se bilen har vert trimma. Da sitter du med regninga om du ikke nevner ved salg at garantien er brutt.

 

Husk dem finner ut at hjernen er modifisert til og øke ytelsene ;) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...