Guest XpreZ Posted September 27, 2003 Posted September 27, 2003 Hei, bilen min er bygd om fra en forgasser til en is, på sierra forgasser er det ikke turteller, men har skaffa nytt speedometer (med turteller), jeg satte dette i bilen, startet bilen, da var det discolys i speedometeret, ladelys, langlys, parkbremslys og alt kom på!!! når jeg slo på hovedlysene på bilen, da stoppet bilen!!! noen tips :?: har hørt snakk om at det er bare å bytte om på ledningene i kontakten som skal inn på speedometeret!!kan dette stemme??please hjelp mg....
Guest rskagen Posted September 27, 2003 Posted September 27, 2003 Jeg har samme problemet. Men bilen stoppa ikke når jeg slo på lysene, men så har ikke jeg innsprøytning, men tror ikke det skal ha noe å si. Det du trenger er å finne ut hvor ledningene til intrumentet skal gå, det er bare å forandre bak i kontakten. Prøv å finne en Is og så skriver du opp hvor hver enkel ledning går inn til kontakten, alle har hver sin fargekode og det er nummer på kontakten. For å ha turteller trenger du bare en ledning ifra coilen, den setter du inn i kontakten, hvilket huss husker jeg ikke. Det er ikke noen som har tegnet opp dette her? kunne trengt det jeg også....
Guest XpreZ Posted September 28, 2003 Posted September 28, 2003 står dette i haynes boka?? er det noen som har denne, kopiere?? hvor får man kjøpt denne boken??det er ikke artig å plages!!! men det er bare å komme med forslag..alt er vel verd et forsøk....
Guest XpreZ Posted September 29, 2003 Posted September 29, 2003 nå har jeg testet alt mulig, når jeg setter på tenningen kommer indikatoren for olje, og langlys på... hvis jeg blinker til høyre blinker indikatoren til langlysa, til venstre skjer det ingen ting, jeg kobblet ei ledning fra coil til pinne 11 på kontakten til instrumentpanelet, det skjedde ingen ting, bensinmåleren viser det motsatte av hva jeg har av bensin, jeg hadde 15liter, den viste 45.. motoren var kald, og den gikk opp til rødstreken med en gang!!! snodige greier!!! tror det må stokkes om på alt av ledninge!!! :? :x
Guest RsTurboKim Posted September 30, 2003 Posted September 30, 2003 står dette i haynes boka?? er det noen som har denne, kopiere?? hvor får man kjøpt denne boken??Den får du kjøpt på en ford forhandler.. Eller en bil rekvisita butikk..
Guest XpreZ Posted September 30, 2003 Posted September 30, 2003 Koster denne boken mye??er det ingen som har denne boken som kan skjekke om det står noe nyttig om dette før jeg kjøper denne!!!VIL HA TURTELLER!!!!!!!!!!
Guest RsTurboKim Posted September 30, 2003 Posted September 30, 2003 Husker ikke helt..Men den koster ca 200 spenn..Hvis ikke mindre..
Guest HUGO Posted September 30, 2003 Posted September 30, 2003 Jeg gjorde dette en gang og lagde noen tegninger...jeg fikk alt til og funke utenom turtelleren. Dvs si den virket, men ga helt jalla utslag. Under finner dere tegningene jeg laget....de er en smule amatør :? De kan lastes ned i bedre kvalitet fra hjemmesiden (Se i signaturen)
Guest HUGO Posted September 30, 2003 Posted September 30, 2003 En liten feil på tegningene....i hjørnet av dem står det med og uten...det er omvendt på tegningene....det som er uten er med og omvendt. Dette er rettet opp på de som ligger på hjemmesida mi
Guest rskagen Posted October 1, 2003 Posted October 1, 2003 Funker linkene på siden din til høyre eller er det nettleseren min?? Vet du om jeg må lodde sammen noen ledninger for å kunne sette i turtellerinstrumentet, jeg ahr en 86 org. Sierra (dvs. uten turtelelr)
Guest XpreZ Posted October 1, 2003 Posted October 1, 2003 tusen takk, skal prøve å se på dette i mårra!!!tegninga så litt artig ut, men dette skal nok gå bra!! MVH Stian Hartviksen
Guest HUGO Posted October 2, 2003 Posted October 2, 2003 Man må ha java installert på maskinen for at menyen skal funke...(http://www.java.com/en/download/manual.jsp).Tror ikke man trenger og lodde noe...jeg gjorde ikke det...du må bare bytte om på ledningene. Lenge siden jeg gjorde det nå...
Guest XpreZ Posted October 3, 2003 Posted October 3, 2003 Hei, jeg gikk inn på siden din, skreiv ut bildene har kobblet alt helt om, alt funker fint, men, jeg la en ledning fra coil til turtelleren, da startet ikke bilen, tok ledningen av turtelleren, da startet bilen, jeg har kobblet på den måten du sa!!, hmmm mystefystiskhar du nån gode råd??
RHeskja Posted October 4, 2003 Posted October 4, 2003 Det der har jeg og lurt på... la opp ledning kobla til turtelleren å da starta ikke bilen.. når eg tok den av starta den å någ eg la den på når bilen gjekk stopte den igjen.. fant aldri ut koffer..
Guest HUGO Posted October 4, 2003 Posted October 4, 2003 Det skjedde ikke med meg...kanskje dete har tatt feil ledning....mener og huske at man skal strekke opp ledning fra minusen på coilen.
Guest XpreZ Posted October 4, 2003 Posted October 4, 2003 prøvde det oxo!!!men, vest du ser på tegninga oppfør, så ser du at det er tre ledninger tel turtelleren, hvor en av dem er pluss, to av dem minus, ble liksom ikke klok på det!!men er åpen for alle forslag!!snakket med verkstmestern på ford i går, han sa at siden bilen var bygd om til is så hadde jeg selfølgelig jeg insprøytningshjerne, å da skulle ledningene til turtelleren ligge i kontakten til speedometeret!!!men jeg har også en kontakt på coilen med tre ledninger som ikke går til nåkka.... å på tegningen oppfør er det jo tre ledninger som skal inn på speedometeret...på kobbligssjemaet står det at ledningen fra coilen skal innom en tenningsmodul, den ligger jo inne i fordeleren, å di tre ledningene attme coilen går i en stømpe ned til fordeleren!!! en av di tre ledningene går inn på coilen, å di to andre går ned til fordeleren!!!! HJELP æ blir tullatblir surrat av alle ledningene!!! hehe MVH Stian Hartviksen
Guest HUGO Posted October 4, 2003 Posted October 4, 2003 Sånn som jeg kobla det: Nr 1 (minus, gul ledning) skal til coilens minus, ny ledning fra coil må legges opp til kontakten til inst.panelet.Nr 2 (pluss, rød ledning) vanlig pluss, får strøm fra ordinært led.nett Nr 3 (minus, svart ledning) vanlig minus, får strøm fra ordinært led.nett Jeg brukte kontakten/pluggen til inst.panelet fra en IS og ikke den som sto i. Tror ikke det spiller noen rolle.
Guest XpreZ Posted October 5, 2003 Posted October 5, 2003 takker...skal prøve jeg bruker en 2,0l kabel... men skal ikke ha noe å si
Guest XpreZ Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Nå har jeg fått turtelleren til å funke, men den kutter på 2,5 - 3000 omdr...da detter den på null!!!synes dette er rart!!får heller ikke termostaten og bensin måleren til å funke som det skal
Guest H.M.Kongen Posted November 3, 2003 Posted November 3, 2003 du må koble om alle ledningene som er på den kontakten før alt funker...egentlig en smal sak når du har kødda litt med det..
Recommended Posts