Jump to content

Ford Ranger 2007-2011 (Mazda BT 50)


Mastodon

Recommended Posts

Min trofaste '97 C220 TD synger muligens på siste verset til neste år da den neppe går gjennom de nye PKK reglene..

Bil Nr to må altså kanskje byttes ut og ØKH har satt døra på gløtt for fars drøm om en skikkelig Jaktbil
Blir dette realitet, har jeg bestemt meg for Rangeren. Det må bli 4 døreren siden vi har to barn..

Jeg søker derfor erfaringer fra forumets brukere ang Ford Ranger Gen 3 (Mazda BT 50) 2007-2011 modellen med 2,5 TDCi motor på 143hk.

Det jeg lurer på er bl. a.:
- EU mix forbruket er oppført til 0,89, stemmer dette? Og hvor mye bruker den på mila på pen rolig langkjøring?
- Hvordan er kjørekomforten for en mann på 185cm? (Skal prøvekjøres så fort en forhandler i nærområdet legger en ut til salgs)
- Er det kjente feil/mangler en bør være obs på?
- Hvordan er fremkommeligheten i terreng og på nedsnødde hytte veier? Mtp den ikke har sperrer hverken fremme eller bak. Kun senterdiff sperre?
- Hvilke dekk og dimensjon bruker dere? Jeg kommer mest sannsynlig til å gå fot Cooper Discoverer AT3 og holde meg innen lovlig dim, 265 eller 255/70/16. Vinterdekket blir testvinner piggdekk sannsynligvis i dim 245/75x16

På forhånd takk for bidrag.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...