Jump to content

Focus '05 Sedan...bra kjøp?


HanDerre

Recommended Posts

Heisan!

Jeg er i ferd med å begå et bruktbilinnkjøp av ovvennevnte bil som kan sees her:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=49604091&reference=2014/6/vertical-3/27/1/496/040/91_151631778.jpg

Den ser jo unektelig meget bra ut på avstand men det er ørlitt steinsprutt-lakkskader på panseret. Spørsmålet som rettes mot erfarne Ford-eiere er om dette er et godt kjøp og om jeg kan forvente meg et problemfritt bilhold med normalt vedlikehold og jevnlig vask og to-tre grundige detailing-runder i året?

Mvh,
HanDerre

Link to comment
Share on other sites

Synes det så ut til å være et godt kjøp. Reg reimen er jo byttet i fjor, er vel 10 år/150k km bytte intervall på den. Koster vel nærmere 10k.

 

Det jeg kjenner til svakheter på Focus er at abs pumpen kan ryke, kostnad rundt 10k. Og at det lekker vann, når det regner, gjennom vindusspylerne på panseret, ned gjennom plugghettene slik at motoren fusker og stopper. Har dette skjedd over lang tid kan pluggene ruste fast og frostplugger feile, blir veldig dyrt å fikse. Dette sjekker du lett ved å fjerne plugghettene og lyse ned på rommene pluggene sitter i - for å sjekke etter rust. Skal du som ny eier ikke bruke garasje, kan dette bli et problem når det regner mye. Men det finnes tiltak å sette inn.

 

Var vel en eller annen som prøvde å selge en 2006 for 130k for ikke så lenge siden her inne? 

  • Like 1

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Kjører en 2005 modell tdci stv, og må si meg knallfornøyd... Første bilen jeg noengang har hatt lenger enn 1 år, og denne har jeg hatt siden 2009. Billige deler, lett å skru på sjøl, pluss som nevnt over her, mye bil for pengene;)

  • Like 1

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...