Jump to content

rst`n min går dårlig


Guest EiRiK

Recommended Posts

Heisan.

 

Nå går rst`n ganske greit, men er litt rar med halvgass. Kjennes nesten ut som den blir strøypa av noe. Kjører ca 0.7bar ladetrykk. På fullgass går den helt greit, men ikke bra nok med tanke på ladetrykket. Den bilen skal vel få hjulspinn i andregiret med orginalt turbotrykk. Har fått et tips om at bensin ecu`n kan være dårlig. Er det den som har en vakumslange under eller er det den andre? Har bytta stort sett alt i den motoren untatt styringsboksene og bensinfordeleren... Mener 98.3% sikkert at det ikke er vakumlekasje noen plasser... Bilen går fortsatt bedre en feks en golf GTI. men det var mere fres i den når jeg fikk den. fikk in ny motor for noen mnd siden. Satte da i nye stempelringer og rådelager. Toppen ser ut til å være portet og kammen er ikke orginal. Doble ventilfjører blant annet. Regner med det er en eller annen kvasskam.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en portet topp og trimkam så burde du få den satt opp i rullende landevei. Ke'en er ganske sensitiv når det gjelder oppsettet.

 

Hva mener du med at den føles rar på halvgass?, gjelder det i alle gir?. Førsøk å ligg i 3 gir i 2000rpm så gir du full gass hvordan oppfører den seg da.

 

Bensin ecu'en er den svarte, vakumslangen går til hjernen.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Uff. Har ikke rullende landevei her nord såvidt jeg vet. Det virker som den nøler rett og slett på halvgass. Vist jeg gjør det du sa i tredjegir så går den helt greit. Nok til at clutchen slipper litt hvertfall, men det er somsagt på halvgass at jeg merker at det er noe rart med den. kjennes ut som om ladetrykket synker veldig, selv om det ikke gjør det. Har prøvd flere forskjellige gasspjeldfølere også.

Link to comment
Share on other sites

så vist noen har en bensinfordeler som de vet fungerer så vil jeg gjerne kjøpe den. Prøvde en annen bensin ecu i dag. Ingen bedring. byttet følgende deler: Tennings ecu, bensinecu, motor, slanger, lufttempføler, gasspjeldføler, bensinpumpe, bensinrelee, fordeler, fordeler lokk. x antall tennplugger, plugkabler, alle pakninger, stempelringer, stempel, en god del ledninger som jeg også har lagt opp på nytt. Blir ikke klok på den bilen... fytterakkern! Skal ta å rive ut alt av rare jalla løsninger den forrige eieren har laget i ledningsnettet. Er to releer blant annet som ikke hører hjemme oppe under dashbordet. Plus en ledning som kutter strømmen tvert når den kommer i kontakt med jord eller pluss. Virker som det er noen rar form for startsperre. Har vært alarm i den bilen også. Er røsket ut før jeg fikk den. Skulle likt å gi den som har laget alt det vaset med ledningsnettet på bilen en real omgang juling!! Kan jeg bruke cossie sprut på denne motoren?

Link to comment
Share on other sites

Du kan få montert på cossi sprut på bilen, men du vil fortsatt få problemer med å få satt den opp ordentlig.

Du får hive deg med på vårparten når jeg skal til trondheim å få satt opp min. :D

 

Hvor gammel er actuator'en din?, siden det er trykk problemer du har så kan det være den.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

jo har altids noen som kan mappe det cossie sprutet tror jeg. Er ikke trykk problemer, den har konstant trykk, virker som den ikke får nok bensin bare. snakket med speedshack i england. han mente det kunne være fuelpressure actuatoren. regner med at det er den lille klokka med et par bensinledninger inn på han mente. Den som er rett ovenfor amalventilen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...