Jump to content

RsTurbo

Gjest
  • Posts

    560
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nordland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Bodø
  • Interesser
    Bil, Hjemmekino, Data

RsTurbo's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Hei, noen som har ei liggende som jeg kan kjøpe? Mvh Roy
  2. Noen som har en hjerne å selge til rst? Fargekode blå-rød-svart
  3. Trenger ei ok frontrute til en sedan. Hvis du har send pm. Roy 97652705
  4. Har fått tilgang på en Rs Turbo delebil så hvis det er noe dere er på jakt etter så si ifra. Det jeg kan nevne er: Motor\gir (Ble overhalt for 10t km siden) Forstilling\bakstilling (Grei tilstand, bra hvis noen skal bygge om til Rst) 2.5" mongoose eksos (4" ende, rustfri) Styling (88 mod) Grønn tonet ruter (ny frontrute) Div interiør ++ Ta kontakt via pm hvis det er noe du trenger.
  5. RsTurbo

    sjekka priser

    Det var nok meg som hørte med Simco, jeg kjøpte aldri fra dem men det var nu det de sa hva prisen var.
  6. Jeg stoler nå på han som tok toppen min jeg Hadde jeg hatt utstyr til det så hadde jeg nok forsøk selv(+en ekstra topp liggende).
  7. Det er jo resultatebe jeg tror på, jeg vet hvor mye luft som jeg kan sende igjennom toppen før den ikke klarer mer, toppen har blitt mer effektiv med å sende ut lufta, og swirleffekten er blitt bedre når den skal inn. Litt enkelt forklart men man ser jo fordelene med å få kjørt den i benk og få alt dokumentert.
  8. Det var nu det utregningene hans sa, har utskrift før og etter hvis noen har programvare til å regne det ut. Tror nok mere på hva tallene sier enn hva noen hørt.
  9. Topparbeid er viktig på en Rst for å få ut de ekstra hestene, faktisk så sa han som tok toppen min at ved utregning av flow'en i toppen orginalt, så ville maks hk fra den være ca 180. Men tror det er veldige store forskjeller fra topp til topp, har snakket med folk fra england som lett har tatt ut over 230hk fra en orginal topp, og mener at christian&beccy(de er mye på passionford) hadde 260hk før de skiftet toppen.
  10. Hehe mye morsomt her. Vis noen vil ha 200hk fra en Rst så er det bare å se på tofte sitt oppsett, han har det som trengs(+ det han skal kjøpe) for å nå målet sitt. Alt han mangler er en portet topp(for å være på den sikre siden). Når det gjelder RsturboS2 så hvis du setter på alt det du har skrevet + får den justert(på rulle eller vei) så har du nok nådd målet ditt. Få han som justerer bilen din til å sette turbotrykket ditt slik at du får en bil som holder. Og til slutt så husk at man må ikke se på enkeldeler i et oppsett men på helheten.
  11. Ford selger jo varmeskjold til rst.
  12. Alle vet jo at den eneste måten å unngå ulykker på, er å sette ned fartsgrensen. Hjelper jo ikke å ha gode veier.
  13. Nei mener midtbass, suben deles av før mellomtonen "kobles" inn. Det hører du hvis du kjører en test av frekvensene. Den beste metoden for å fikse dette er å sette inn elementer som ikke går så dypt som suben i tillegg til mellomtonen.
  14. Ja det tok ikke lang tid, synd med bilen. Bra at det ikke var noen skader på personene ihvertfall.
  15. Er jo litt avhengig av elementene om man bygger bassrefleks eller ikke, litt dumt å sammenligne med hushøytalere. Problemet med bassrefleks er at kassen ikke er like lett å bygge som lukket kasse, bygger man den feil så blir lyden dårlig. Å la sub'ene vende bakover gir den beste bassen i min erfaring. 6x9 er bra bak hvis man trenger mer midtbass, men problemet er at all bass kommer bakfra, bedre med små høytalere bak for utjevning av lyden og egne elementer foran til midtbassen.
×
×
  • Create New...