Jump to content

Senke ramme


Trolli

Recommended Posts

Skal senke underrammen på min mondeo mk3 for å bytte dempere. Den bakre skruen gikk greit. Men den fremre, når jeg løsnet den, virket som satt i et firkantfeste som var helt løst. Fikk festet skruen igjen, men er redd for å ta den ut i tilfelle jeg ikke får entret den igjen. Føles ut som det er et løst firkantfeste, er dette normalt? 

Link to comment
Share on other sites

Skal vist være mye lettere å få ut fjæra da. Skal ikke benne bærearmen for mye pga foringa kan gå istykker. Er kurant å senke ramma har jeg lest på de fleste forum. men om mutteren er løs, så må man skjære seg inn i bilen for å feste den. Det er en jobb jeg ikke vil ha. 

Mulig selve gjengesatsen oppe i vangen kan ha løsna? Hører du at det roterer oppe i innfestninga når du skrur? 

Da kan et verksted bryne seg på det. Men om dette er normalt så er det ikke noe problem. Kan jo hende at feste ikke er sveiset, men bare ligger i en ramme. 

Link to comment
Share on other sites

Det er forran du er? Tja, skal du følge boka så sier vel den at du ikke må bryte bærearmen for langt ned, men det er bare å bruke litt vett. Har demontert drøssevis av støtdempere på de bilene der uten å senke ramma. Aldri vært noe problem i det hele tatt. Så det kan du fint gjøre :) 

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Det er forran du er? Tja, skal du følge boka så sier vel den at du ikke må bryte bærearmen for langt ned, men det er bare å bruke litt vett. Har demontert drøssevis av støtdempere på de bilene der uten å senke ramma. Aldri vært noe problem i det hele tatt. Så det kan du fint gjøre :)

Jeg fikk det ikke til. Får ikke fjærbenet til å slippe fra navet. Benner og drar, bruker spett og slegge. Vil ikke slippe... Satte på fjærklemmer, ingen suksess

Link to comment
Share on other sites

Ta ut demper og spindel som en enhet. Ta løs bremser, drivaksel, lenkarm, endeledd og bærekule. Så flytter du over spindelen på den nye demperen og monterer. Det er mye lettere. 

Ja... men så er det å få av den jæ...la bærekula... 

Link to comment
Share on other sites

hehe, kan være litt kukken den ja. Få en kamerat til å presse inn mot navet samtidig som en presser bærearmen ned med en spett. Sitter den forsatt fast er det fram med slegga og gi den noen kjappe  B)

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

hehe, kan være litt kukken den ja. Få en kamerat til å presse inn mot navet samtidig som en presser bærearmen ned med en spett. Sitter den forsatt fast er det fram med slegga og gi den noen kjappe  B)

Greit å bruke vold altså :) Er jo ikke særlig snilt mot den bakre foringen i bærebrua iallefall 

Link to comment
Share on other sites

Mulig selve gjengesatsen oppe i vangen kan ha løsna? Hører du at det roterer oppe i innfestninga når du skrur? 

Den er ikke med på å rotere, men den virker løs Da må den ha vært løs hele tiden??? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...