Jump to content

feil på vindusviskere, sikring går. ford focus stv 1,6 2000 mod


Kathrine

Recommended Posts

Hei, har ett kjedelig problem med vindusviskerne. Di fungerer overhodet ikke, sikringen går. Til nå har jeg undersøkt at sikringen går selv om jeg har koblet fra vindusviskermotor til bakruten. Den går også om releet er fjernet og tenningen slås på. Betyr dette at feilen er mellom sikringen og hendelen til vindusviskerne? Har hørt at å bytte ut hendelen er innviklet :unsure:

 

Hjelp

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen. Er samme bil som sliter med skilt lys? Så kan jo mye tyde på at pluss går rett til jord, altså kabel brudd, kanskje det gjelder for skiltlysene også, å da som du selv var inne på er jo punktet der kabel går inn i luka, på en av siden av gummi hylsa. Selvsagt kan hendel også være gåen, jeg vet ikke hvor kjent det problemet er på disse bilene.

Link to comment
Share on other sites

Hei, ja det er samme bilen. Var innom på ford i dag, og di var snill å ga meg koblingskjema for vindusviskerne. Og viste meg at på det skjema så får vindusviskermotor strøm, selv om releet er fjernet. Han som er kommet på land kom og undersøkte, og når vi koblet fra vindusviskermotoren foran så holder sikringen :) og bake fungerer viskeren. så han ringte til huggeri, så nå blir det brukt del, og jeg får hjelp til å få bilen i orden både foran og bak :D da er det bare å se om håndbrekkwire kan lures til å fungere, eller om den må byttes. Nærmer meg å ha kjørbar bil, og ettergodkjenning i orden :D 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...