Jump to content

Bytte stab.stag forringer bak


Guest HUGO

Recommended Posts

Skal bytte stabstag forringene bak på Mondeon. Har hørt her at det er et vanlig problem på Mondeo og at det skal gå ann å få forsterkede forringer. Hvor kan det skaffes?

 

Er det vanskelig og bytte dem?

Link to comment
Share on other sites

Har tatt et bilde...

 

Kan se ut som forringene er nesten helt slitt bort...ser sånn ut på andre siden også...

 

stabstag.jpg

 

Ser enkelt ut¨å bytte.... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde netopp min inne hos ford å fikk bytta akkurat de der, de hadde ombygd til den nye typen vistnok, som skulle være mye bedre en den originale typen.

 

Dette kosta meg 800,- og noe, ikke galen pris synes nå jeg.. men som du sier, kan nok gjøres selv relativt lett.. men da me den gamle typen.

 

:)

 

BTW: Det slo noe INNI HELV... før jeg skifta, etterpå var det helt krem å kjøre igjen :)

De sa til meg å at dette var vanlig på mondeo

Link to comment
Share on other sites

800,- var jo ikke ille for å få bygget om til den "nye typen". Kanskje jeg sjekke ut det. Råne og Selmer holder til rett oppi gata her ;)

 

Vet du hva de har gjordt/byttet ut? De kan ikke ha byttet ut rare greiene med tanke på prisen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk bytta det "staget" du har satt ring rundt på bilde, bare det ser litt anderledes ut da det er litt ombygd. di tok en gratis sjekk på resten av foringene når jeg var der å resten så fint ut, de var veldig immøtekomende og servicen var upåklagelig :)

 

Dette var på FORD verksted btw

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Tommeliten

Har sett at mine også er slitne. Men pga omsendigheten for tiden har det ikke blitt prioritert et skifte..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
kjøpte komplett stabb stag sett til mondeo ST200!

blei faktisk mye bedre kjøre egenskaper, å foringene holder dobbelt så lenge;)

 

Dette var et bra tips! Skal notere meg det. Takker :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fett at du hadde et bilde av denne oppgraderte versjonen :D Vet du hvor mye det koster for et sånt oppgraderingssett?

Edited by HUGO
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...