Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Er ny på forumet. Har noen fått godkjent ombygging fra 2,0 til v6 i nyere tid? Har allt av deler fra en 2,3 ghia som var veldig rusten/shabby som jeg skal driver og flytter over på en 86 2,0L. Dører/ledningsnett varselsystemer, interiør osv. Men har lyst på motoren også. Det blir ikke akkurat noen effektøkning å snakke om(114 mot 105hk) men er mye grommere lyd i v6'ern. Har vognkort på begge bilene. 2,0L totalvekt 1575, tillatt aksellast 750/900, egenvekt aksel 570/525 egenvekt med fører 1170. 2,3 totalvekt 1625, tillatt aksellast 775/900, egenvekt Aksel 650/570, egenvekt med fører1295. Har vært på det lokale vegvesenet men fikk ikke noe klart svar. Fikk bare beskjed om å sende inn en søknad. Har pratet med Ford men de kunne ikke hjelpe med noe dokumentasjon. Tanken er å flytte over motor/gear mellomaksel, framfjører og servo tannstanga. Da jeg regner på tallene ser jeg det blir 100 kg å gå på på framakslingen før fører og passasjerer legges til. Totalvekta blir værre da bilen med alle delene fra 2,3 ghia har egenvekt med fører på 1295+4 passasjerer a 75 kg =1595 kg. Totalvekt på 2,0 er 1575. Er dette bare å glemme? Må jeg ha dokumentasjon på at karroseriene er like?(som Ford ikke vil gi), kan vektene endres?, kan jeg redde vektproblemet på 20 kg ved å benytte simplere/lettere deler? Eks seter fra 2,0 osv... setter pris på alle svar ang beste fremgangsmåte.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...