Jump to content

Oljerens


200LX

Recommended Posts

Jeg har en Connect 2002 1.8 75 hp som har gått 150 K.

 

Jeg synes at motorolja fort blir mørk grå, (svart)  etter oljeskift.

 Anbefaler dere å ta en skikkelig oljerens med renseoljer og filterbytter på denne motoren.

 

Motoren virker ellers helt ok. Lettstartet, ingen røk fra  eksos, trekker godt.

 

Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Er det berre att den er skitten, eller ser du koks/slam ved påfyllingen? Når eg syns den gamle olja på min er skitten, so kjører eg motoren go og varm, tapper olja, fyller på ny og tar meg ein 15min tur, so skifter olje og filter.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Hei

Nei det er ikke koks/slam i oljepåfyllingen, men jeg synes olja blir veldig for mørk. Ikke brun men mer grå og svart (skitten)

Jeg har hatt bilen ca 2 måneder, og vet ikke noe historikk om den.

 

200LX

Link to comment
Share on other sites

Hei

Nei det er ikke koks/slam i oljepåfyllingen, men jeg synes olja blir veldig for mørk. Ikke brun men mer grå og svart (skitten)

Jeg har hatt bilen ca 2 måneder, og vet ikke noe historikk om den.

 

200LX

Eg skifter olje på bruksbilene 2 ganger i året, før og etter vinteren, kjører då ca 4-5tusen om vinteren og 8-10tusen på sommeren. Tar eit slik rense skift som forklart tidligere i tråden kvar 3 skift. No har eg kjørt alt 4000km på siste skift der 2500km er med camping vogn og den er fortsatt blank, ser selvfølgelig att det er litt svart i den når eg tørker peilepinnen med papir.

 

Men ein godt vedlikeholdt bil med olje skift kvar 10000km vil bli mørk etter oppstart, ein som har fulgt dagens intervaller vil bli neste svart etter 1. oppstart. So den trenger ikkje å vere dårlig holdt sjølv om olja fort blir mørk/svart.

 

Eg personlig hater når olje blir mørk so fort, derfor gjør eg som eg gjer.

 

 

 

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...