Jump to content

Turbo manifold zetec turbo


ford87

Recommended Posts

Skal bygge nytt manifold til Escort min.

Skal bygge i AISI 321.

Så blir litt i stuss på hvilken vegg tykelse skal velge.

Ser forskjellige plasser alt dei bruker ifra 2mm-3,5mm.

Har fått tilbud fra en av levrandør på jobben min på 42,2 med 2mm.

Hva synst dere?

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Link to comment
Share on other sites

nå har ikke jeg sveist manifold enda da!

men jeg tenker at det er lettere å sveise når det er litt tjukkelse på de.

så bør en vel ha en turbodemper hvis en lager seg en god og tung manifold.

 

men spør google! eller sjekk de som lager og selger. 

 

https://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/153051-cosworth-exhaust-manifolds-hopefully-a-technical-discussion.html

 

Her driver Petter G, mark, MK, Rainbird og alle gutta å diskuterer, kan være kjekt å lese igjennom før en starter sveiseapparatet (selv om de diskuterer litt andre ting da)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...