Jump to content

ESP lampe lyser


Frank_A

Recommended Posts

2008 s-max 2.0tdi

 

Ved første avlesning av feilkoder, var det flere com feil, bla ECU, body og Steering module. 

 

Slettet disse og sitter igjen med U0126 som kommer igjen:

 

Lost Communication with Steering Angle Sensor

 

 

Har sjekket 12v og jord til ABS module. OK

Har sjekket CAN spenning både low og high imellom ABS module og steering angle sensor OK. 2,7 og 2,4V

Dette er dobbel sjekket med en bil som er ok og dette stemmer.

Har førsøkt å bytte komplett sterring angle sensor fra bil som er ok. Dette hjalp ikke noe.

 

Ser det ligger en bulletin på nettet fra Ford på nettopp denne feilkoden: http://www.talkford.com/community/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=145283

 

Men det jeg også ser er at den kun gjelder for nyere biler? se dato i bulletin.

 

Har vært på Ford og de har sjekket om det er noen oppdateringer på software som det står i bulletin man må begynne med. De fant ikke noe..Ringte Ford Norge for å snakke med noen på teknisk avdeling, men de hadde ikke noen jeg kunne snakke med, alt måtte gå igjennom forhandler. Første gangen jeg har vært borti det, aldri vært noen problemer å få snakke med noen på teknisk hos importør.

 

Siden det lå inne flere Can feil første gang jeg sjekket feilkoder virker det som det er brudd et eller annet sted i ledningsnettet slik som bulletinen sier. 

 

Noen som har noen tips som har vært borti samme problem?

Edited by Frank_A
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...