Jump to content

Høy effekt Jenspeed Cosworth motor selges (200blokk/4wd topp/Pectel T2


lowman

Recommended Posts

Heysann folkens
Motoren er nå for salg for penger..og ingen innbytte lengre,da jeg har skaffet meg originalt motor.
Motoren er en Jenspeed bygget motor.Målt tidligere til 642hk på 2.4 bar trykk,og 99 oktan,Og vel 800nm"ish".
Jeg har somsagt ikke hatt oppe denne motoren og inspisert innvendig.Men motor høres ok ut.Det er noe mer "kakklelyd i denne enn en standard motor.PÅ kald motor er det "verst"..men forsvinner etterhvert.Mistenker noe skjørtebank,men har ikke sett på det som ett problem.Men siden dette er en "race"motor,så føler jeg ikke at jeg kan garantere noe som helst.Da jeg ikke har hverken bygget motoren,eller hatt den i molekyler.Men prøver å gi så god info som jeg overhodet kan.Har også videoer ,men lyd på videoer blir jo aldri "riktig"..så dem er på en måte sånn dem er :) Så derfor er prisen en tanke lavere enn hva den på mange måter "burde" hvert.
 
Planen er å plukke denne motoren ifra hverandre for inspeksjon,men det hadde ikke gjort meg noe å sluppet dette om noen vil kjøpe den sånn den står.
Jeg har hatt av grenrør og fått dette sveist,da det var sprukket på 3 av 4 runnere.
Motoren skal etter sigende ha longstuds,Darton Sleeves ,CP stempler,original veiv..husker ikke helt hva det er sagt om hva råder som står i.Innsug er 4x4 omsveiset innsug,med BMW 3toms spjeld.
Eksosmanifold skal være Volden bygget,Turbo er Garret GT3582,Ekstern wastegate,komplett eksosanlegg selges også med da den eksterne wastegaten er sveiset på downpipe.Det er ekstern oljekjøler på motoren,med oljefilter relokasjonskit.
Intercooler er STOR Radtech cooler.Big Wing bunnpanne,,,visstnok 7.5liter olje.
Motorelektrisk er Pectel T2, RC750 dyser viss jeg ikke husker feil.Alt av kjøleslanger medfølger,også swirl pot med AN koblinger.Har også tenkt å la alle Bailey alu tankene følge med motoren,,da disse har An koblinger på seg.
Ellers kan jeg vel likesågreit nevne hva jeg tenker å beholde på motoren,,og det er :
Dynamo,Starter,Servopumpe,Svinghjul og clutch,og radiator med vifter.
ELLERS er ALT i motorrommet med.
Kan også nevne at jeg selger med ALLE målerene innvendig i bilen.Der det er Bensintrykk,oljetrykk,ladetrykk,oljetemp..og noe diverse.Husker ikke heeelt i skrivende stund.
Håper dette er litt mer og bedre info enn tidligere :) 
Håper også noen andre kan få glede av denne motoren her,Tross alt en enormt grom motor,
 
Tenker rundt 70000 kr for det som er nevnt her.Alle bud er jo velkomne,men jeg MÅ ikke selge..så vil nå helst ikke gi den bort.
Gjerne ta kontakt på PM om du har noe forslag..og er seriøs.
Legger ved noen bilder
 
20190219_172558_zpsbhtovklc.jpg
20190219_175917_zpswp5wn6ad.jpg
20190219_175929_zpsv1q82alg.jpg
20190219_175943_zpswbprudr3.jpg
 
20190330_150723_zps0wasiepa.jpg
20190330_161821_zpsmrjkwmy4.jpg
20190331_163455_zpsacqkunir.jpg
20190331_163540_zpsh6v14ijs.jpg
 
52082334_253321558929409_530457479573038

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...