Jump to content

Recommended Posts

Posted

hejj. i rst sitter det vel en t-3 så vidt jeg har skjønt..

hva er hakket høyere ? er det litt mere effekt og hente i den ? <_<

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

cossie t3 er endel vassere enn rs turbo t3'en har jeg fått opplyst.. :rolleyes: ellers har du jo hybrider av rst t3'er i forskjellige størrelser... den t3'en som står på rst har endel mindre kompressorhus og eksoshus på enn på de "ordentlige" t3'ene ettersom jeg har skjønt... ;) kan ikke stort om turbo selv, men har spurt litt rundt omkring så lærer litt etterhvert.. :D

Posted
cossie t3 er endel vassere enn rs turbo t3'en har jeg fått opplyst..  :rolleyes: ellers har du jo hybrider av rst t3'er i forskjellige størrelser... den t3'en som står på rst har endel mindre kompressorhus og eksoshus på enn på de "ordentlige" t3'ene ettersom jeg har skjønt... ;) kan ikke stort om turbo selv, men har spurt litt rundt omkring så lærer litt etterhvert.. :D

 

thanks robox

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted (edited)

da her jeg sjekka litt mer.. og fant både stage 1 2 og 3.. hos Burtonpower .

 

spørsmål 1 : er ikke stage 2 litt drøyt da?

 

2: er det mye mere og hente i en hybrid turbo enn en vanelig en ? og hva er foskjellen ? noen som har mere info gjærne grafer og lignene på hvordan en slik hybrid virker ?

 

fant noen Her.

Edited by RsturboS2

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

Ingen som kan gi meg en pekepinn på hvordan hybrid fungerer ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

Begrepet hybrid-turbo stammer egentlig fra at en tok og satte sammen delere fra to ulike turboer for å få en turbo som passer som er mere idiell på en trimmet motor. (gi mere luft/ klare å lade med høyere trykk)

 

Og burton sine er altså:

 

Stg 1: Orginalt eksoshus, større kompressorhjul og forsterket trust-lager.

 

Stg 2: Samme som stg 1, men her med 360 grader trust-lager.

Dette er absolutt en fordel å ha når en begynner å skru opp trykket,

ellers blir holdbarheten heller dårlig.

 

Stg 3: Samme som stg 2, men med større eksoshus.

 

Alle stegene har 31 actuator, noe du allerede har på din turbo.

På en middels trimmet 1600 cvh hadde jeg gått for stg 2, med et større eksoshus som i stg 3 blir virkningsgraden på turboen litt dårligere, og du får en motor som må jages på turtall for at du skal ha fullt ladetrykk.

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Posted
Begrepet hybrid-turbo stammer egentlig fra at en tok og satte sammen delere fra to ulike turboer for å få en turbo som passer som er mere idiell på en trimmet motor. (gi mere luft/ klare å lade med høyere trykk)

 

Og burton sine er altså:

 

Stg 1: Orginalt eksoshus, større kompressorhjul og forsterket trust-lager.

 

Stg 2: Samme som stg 1, men her med 360 grader trust-lager.

          Dette er absolutt en fordel å ha når en begynner å skru opp trykket,

          ellers blir holdbarheten heller dårlig.

 

Stg 3:  Samme som stg 2, men med større eksoshus.

 

Alle stegene har 31 actuator, noe du allerede har på din turbo.

På en middels trimmet 1600 cvh hadde jeg gått for stg 2, med et større eksoshus som i stg 3 blir virkningsgraden på turboen litt dårligere, og du får en motor som må jages på turtall for at du skal ha fullt ladetrykk.

 

 

takker..

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...