Jump to content

Verksted eller ikke?


Guest Miss_Sierra

Recommended Posts

Guest Miss_Sierra

Jeg har en sierra 88 modell, og det har vært en del tull med den sånn frem og tilbake. Fusker en del og sånn..men igår når jeg skulle ut å kjøre, så gikk den bare på 3 sylindere istedenfor 4..hva kan dette være? Også lurer jeg på om jeg må ta den med til verksted for å fikse den, eller om det går an å gjøre det selv? (ikke jeg som gjør det i tilfelle) :P

Jeg vil helst slippe å ta den til verksted hvis det er mulig liksom..

 

Klem,

 

Miss Sierra :D

Link to comment
Share on other sites

sjekk plugger og ledninger, gjør mest mulig før du eventuelt går på et verksted, for da koster det heeh

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Robban

ja bytt tennplugger i første omgang.

 

 

omtrent samtlige biler jeg har inne som går på 3 sylindere skyldes enten dårlige plugger eller coil...

Link to comment
Share on other sites

ja bytt tennplugger i første omgang.

 

 

omtrent samtlige biler jeg har inne som går på 3 sylindere skyldes enten dårlige plugger eller coil...

 

 

Ikke det at jeg har evig kunnskap om bil, men hvordan kan coilen gjøre at bilen går på 3 sylindere? :unsure:

Hold deg til plugger og se på fordelerlokk og tennledninger med det samme!

Ledningen kan du måle motstand i, og de bør ikke være over 5000ohm.. pr. stk

Link to comment
Share on other sites

hehe på nyere biler har man gjerne flere enn 1 coil

;)

 

 

Var snakk om en 88 modell her da.. Skal vel litt nyere enn som så før du har en coil pr. sylinder...

Og på en dobbelgnistcoil,

ville du jo fått propblemer på to sylindere om gangen...(?)

:P Ikke for å være kranglete her, men men... hehe

 

Jeg stiller meg i rekken av alle som mener: Plugger, og uindersøke kabler, rotor og fordelerlokk! ;)

Edited by Roy
Link to comment
Share on other sites

Guest Robban
Var snakk om en 88 modell her da.. Skal vel litt nyere enn som så før du har en coil pr. sylinder...

Og på en dobbelgnistcoil,

ville du jo fått propblemer på to sylindere om gangen...(?)

  :P Ikke for å være kranglete her, men men... hehe

 

 

hehe nå mente jeg generellt, og ikke bare denne bilen her...

 

uansett, samma **** :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...