Guest Miss_Sierra Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Jeg har en sierra 88 modell, og det har vært en del tull med den sånn frem og tilbake. Fusker en del og sånn..men igår når jeg skulle ut å kjøre, så gikk den bare på 3 sylindere istedenfor 4..hva kan dette være? Også lurer jeg på om jeg må ta den med til verksted for å fikse den, eller om det går an å gjøre det selv? (ikke jeg som gjør det i tilfelle) Jeg vil helst slippe å ta den til verksted hvis det er mulig liksom.. Klem, Miss Sierra Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 sjekk plugger og ledninger, gjør mest mulig før du eventuelt går på et verksted, for da koster det heeh Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robban Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 ja bytt tennplugger i første omgang. omtrent samtlige biler jeg har inne som går på 3 sylindere skyldes enten dårlige plugger eller coil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 ja bytt tennplugger i første omgang. omtrent samtlige biler jeg har inne som går på 3 sylindere skyldes enten dårlige plugger eller coil...<{POST_SNAPBACK}> Ikke det at jeg har evig kunnskap om bil, men hvordan kan coilen gjøre at bilen går på 3 sylindere? Hold deg til plugger og se på fordelerlokk og tennledninger med det samme!Ledningen kan du måle motstand i, og de bør ikke være over 5000ohm.. pr. stk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robban Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 hehe på nyere biler har man gjerne flere enn 1 coil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zr50sl Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 sjekk rotor og fordeler,skift viss slitt.. samt plugger å kabler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Miss_Sierra Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Tusen masse takk for svar! Hjelper masse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roy Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 (edited) hehe på nyere biler har man gjerne flere enn 1 coil <{POST_SNAPBACK}> Var snakk om en 88 modell her da.. Skal vel litt nyere enn som så før du har en coil pr. sylinder...Og på en dobbelgnistcoil, ville du jo fått propblemer på to sylindere om gangen...(?) Ikke for å være kranglete her, men men... hehe Jeg stiller meg i rekken av alle som mener: Plugger, og uindersøke kabler, rotor og fordelerlokk! Edited July 7, 2005 by Roy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robban Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Var snakk om en 88 modell her da.. Skal vel litt nyere enn som så før du har en coil pr. sylinder...Og på en dobbelgnistcoil, ville du jo fått propblemer på to sylindere om gangen...(?) Ikke for å være kranglete her, men men... hehe hehe nå mente jeg generellt, og ikke bare denne bilen her... uansett, samma **** Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now