Guest jaredboy Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 Lurer litt på hva jeg skal velge. Akkurat nå er valget mellom Svendsen eksos eller piper anlegget til face motorsport. Drammen avd til svendsen eksos skulle ha mellom 5500-6500 ferdig bygget og montert.Piper anlegget er opprinnelig til en doch, siden jeg har en soch funderer jeg på om det er muligå få montert det til den. Og om det er vrient. Noen som har noen erfaringer?Er det andre alternativer der ute? Simon's anlegget er helt uaktuelt siden den bare er litt over 2".Vet mange bygger selv men har ikke erfaring på akkurat det enda, og heler ikke tid. Lurer litt på også å bytte forgasserene til de som står på granada 2,3l..leste her ett sted at de passet rett inn på sierra motoren!? Noen som har en liggende?Blir bare midlertidig til dobble webberne kommer! Skal også bytte stab stag foringer, ringte kollevold og de oppga at det var 3 forskjellige størelser på foringene som de solgte. Hvordan vet jeg eller finner ut hvilken jeg må ha, bilen er en sierra 87 mod hatchback typen. Setter pris på all hjelp, blitt helt hekkta den siste mnd! Klarer ikke å slutte å kjøpe!
RsMuffe Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 svendsen eksos... hel sveiser eksosen hele veien.. sånn at du kan nesten i grunn å ta det ned igjen.. og eksos anlegget til dohc`n kan du bruke en del av.. men jeg mener jeg og huske at eksos`n er på andre siden av motoren framfor sohc. så du må nok lage noe selv fra motoren og ned under ved begynnelsen ved girkassa.. og det med 2,3 gasseren ... det legger du på hylla.... det er mere arbeid enn det verdt. og du merker ikke noe forskjell i aks eller noe sånt... ha den du har nå fram til du får noe annet grom..
Guest jaredboy Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Vurderer sterkt svendsen eksos nå.. Er det noen som har erfaringer med dem? De skulle se på bilen imorgen og gi meg en pris på det! Dropper granada forgasseren jeg da, finnes det noen andre billige alternativer der ute? Når det gjelder foringene til stab stag'et var dimmene 24, 26 eller 28 mm, noen som vet hvem jeg trenger? Er det pain å fikse selv?
cossiemk1 Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Er den prisen fra svendsen i rustfritt?? jeg kjøpte komplett 2,5" anlegg hos svendsen for 2 år siden, og betalte 2600kr (ikke rustfritt) ferdig montert.Har ikke noe å utsette på det anleget jeg fikk
Guest jaredboy Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Det var rustfritt. Syns også det var ganske mye penger de skulle ha for det, men jeg vet ikke akkurat hva prisen blir enda. Den prisen jeg fikk var pr telefon.Men jeg må ha ett, skal etter plannen være med på ford treffet!
Guest JvhCossie Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Stabstaget måler du helt enkelt selv med et skyvelære....
Guest jaredboy Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Takk takk, skal herved ut å prøve! Men er det litt vanskelig å ordne selv, tenker på montering. Ikke alle som er født under en bil!!
RsMuffe Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Takk takk, skal herved ut å prøve! Men er det litt vanskelig å ordne selv, tenker på montering. Ikke alle som er født under en bil!!<{POST_SNAPBACK}> er du født over du da eller? eller inni? så vidt jeg vet.. så mener jeg ble på født på sykehuset. men kan skru bil for det
Guest jaredboy Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Ihvertfall ikke under bilen.. Tror stab stag foringene på bilen min (87 mod hatchback) er 24 mm, hvis noen andre lurer!
cossiemk1 Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 De foringene for du hos biltema, 129kr for begge sider, forsterket
Guest jaredboy Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Ikke meningen å være egen men det eneste jeg kjøper på biltema er verktøy! Bruker heler litt mer penger, en å gå ditt.Biltema er helt sikkert greit, ikke noe negativt for all del!
D.Toft Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 De foringene for du hos biltema, 129kr for begge sider, forsterket<{POST_SNAPBACK}> feil.. biltema har kasterstag foringer, det er dem på hver ende av stabstaget, stabstag foringer er dem som er rundt staget der det er festet til karosseriet, og den tykkelsen er forskjellig
D.Toft Posted July 14, 2005 Posted July 14, 2005 Ikke meningen å være egen men det eneste jeg kjøper på biltema er verktøy! Bruker heler litt mer penger, en å gå ditt.Biltema er helt sikkert greit, ikke noe negativt for all del!<{POST_SNAPBACK}> dem foringene fra biltema til kasterstaget er bedre enn org.. bruker dem selv, men bare dem foringene, og ikke bærearmer osv..
Guest Excaliburzz Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Ikke meningen å være egen men det eneste jeg kjøper på biltema er verktøy! Bruker heler litt mer penger, en å gå ditt.Biltema er helt sikkert greit, ikke noe negativt for all del!<{POST_SNAPBACK}> dem foringene fra biltema til kasterstaget er bedre enn org.. bruker dem selv, men bare dem foringene, og ikke bærearmer osv..<{POST_SNAPBACK}> De foringene fungere ja kan jeg også si...Er også det eneste fra biltema på bilen min Merker på kjøring i sving at de er bedre enn originalen. Men angående stabstaget ja..HAr et 28mm stab stag hvis du vil kjøpe det? HAr stått på en Xr4i
Guest jaredboy Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Hvor mye hadde du tenkt deg for det? Skal feriere om litt over en uke og jeg bor ett stykke unna så da må vi isfall gjøre det ganske fort, sånn at jeg får montert det før jeg reiser. Koster noe sånt mye å sende?
Guest jaredboy Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Var hos svendsen eksos, de anbefalte meg ikke å ha 2,5'' men heler satse på 2,25'' , og ha 3'' enderør? Noen her som mener det samme eller?Mente at den "lille" 2l min ville ikke klare å få nok mostand med et 2,5'' system. Har ganske store planner på motor siden den kommende høsten, dobble webbere, trim topp og muligens turbo. Ville jeg måtte kjøpe nytt effektanlegg sennere hvis jeg f.eks kjøpte 2,25'' nå?Han mente også at 2,5'' ville bråke noe helt innmari? Gjør det det?
Guest Ford Gnomen Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 2.5" på en dau 2liter bråker ja og den får altfor lite motstand.Jeg personlig ville heller brukt ei 1000-1500,- på grenrør og 218,- hos Mekonomen for 1 m rør og bytta ut den fremste potta. Og kanskje nytt enderør.Eneste du merker med effektanlegg og org. dau 2liter er lyden, 0 mer, bortkasta penger.
Guest jaredboy Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Skal ha grenrør! Hva ville dere anbefalt?Har noen Ashley grenrøret? Eller erfaringer med det?Var hos kollvold idag og de kunne skaffe et for ca 2500,- Er det et bra kjøp?Takker for all feedback!
D.Toft Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 eg venter på mitt ashley fra england.. var ikke gale pris hos kollevold, mitt koster ca 95£..
Guest jaredboy Posted July 15, 2005 Posted July 15, 2005 Er det til Soch eller Doch? Ikke dårlig pris det!Hvor stor dim pleier disse grenrørene å ha? Hvis jeg kjøper grenrør og dobble webbere er det noe jeg må gjøre med innmaten i motoren, eller fungerer det greit uten noe mer? Må jeg ha en ny kam?Tåler motoren og drive verket de ekstra hk?
xXx Posted July 16, 2005 Posted July 16, 2005 driv verket skal nok tåle det men ... eg ville ha fått tak i en litt kvassere kam 310 grader eller noe sånn hehe uten om det så tror eg ikkje du trenger og gjøre noe med inn maten i motoren ..... grenrøret er til sohc og går vell i 1" 1,25" og ut i 2" 2.25" tror eg er ikkje heilt sikker der men eg lover deg du merker forskjell med grenrør ........... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
RsMuffe Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 Er det til Soch eller Doch? Ikke dårlig pris det!Hvor stor dim pleier disse grenrørene å ha? Hvis jeg kjøper grenrør og dobble webbere er det noe jeg må gjøre med innmaten i motoren, eller fungerer det greit uten noe mer? Må jeg ha en ny kam?Tåler motoren og drive verket de ekstra hk?<{POST_SNAPBACK}> først du er i gang så kunne du porta toppen og fått høyere komp og hissig kam.du kan oxo lette sving hjulet en del kg. men ikke ta for mye.men skal du bygge veldig seriøs så hadde jeg oxo fått veiv og råder og stempler og svinghjul avbalansert skikkelig. får en veldig fin gange på motoren og er med å virke bedre. la å si at du får ca. 150hk(bare for å ta et tall) i motoren, med kam og porta topp og høyere komp og grenrør. og dobble gassere. så kan jo tenkes at du trenger en bedre klusj.. så ikke glem den under trimmingen. dette her med antall hk er alltid vanskelig.. men der bare å bygge og kjøre på rulla.. men ikke forvent deg alt for masse hk. lett å bli skuffa.. men samma hvor mye hk du har.. bare du selv syns det går bra
Recommended Posts