Guest EscortGhia Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 Driver og vurderer kjøp av en MK4 Escort 1,6i GLS 1991 (visstnok) mod. - til en svært lav pris. Den er forholdsvis hel og grei, med gode kanaler etc. men med et begynnende hull i hver bærearm bak, samt at opphenget til bensinpumpe er helt rustet vekk (må byttes eller lages ny) En frontlykt må byttes, samt førerdøra (rustet hull) Har kompiser som sveiser, men er det kurant å lappe de 2 hullene i bærearmen? Eller er dette ting som MÅ gjøres på verksted?
MacGyver Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 problemet med bærearmene bak er at det er flere lag med stål, så det er ikke bare en 'rett-frem-jobb' å lappe disse. Gjorde dette selv, og klinte på med tectyl utenpå, som en midlertidig løsning for å få den godkjent i Eu-kontrollen (gikk bra det ), men tok den til verksted senere for å få det skikkelig gjort.. 5K mvh. Olle sykler til arbeid
Guest EscortGhia Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Tror like gjerne jeg hopper over.. orker ikke leke med krokan.
OleK Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 bærearmene henter du nye/brukte på skroten....ikke vits i å begynne å sveise rust på de..... men kom ikke mk5-escorten i 91' da? Cosworth!
Kindher Posted July 31, 2005 Posted July 31, 2005 mk4 var fra 1986-1990 å mk5 fra slutten a 1990! men kan jo være en sent registrert en kansje :S 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now