Jump to content

XR4x4 spinner bare på begge bakhjulene:( defekt 4wd system)


Guest btl

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skulle teste Sierran på det første vinterføret. Jeg kjørte til den bratteste bakken jeg viste om, men ble skuffa da jeg skulle ta bakkestart. Skulle spinne avgårde, men ble bare stående stille. Hadde forventet meg å bare spinne avgårde oppoverbakken. Men for å i det hele tatt klare å komme opp bakken, måtte jeg dra igang sakte med sikkert på motorens tomgangshastighet.

 

Det skal nevnes at jeg kjørte på sommerdekk bak og dårlige piggdekk forran, men jeg mener det burde gått fremover, istedenfor at ræva på bilen bare glei med veiens helling. Så jeg mistenker at det er noe feil med hoveddiffen. Jeg har hørt at fordelingen på denne skal være 34% på fremhjulene og 66% på bakhjulene. Hvordan skjer denne fordelingen. Jeg har hatt bilen på bukk ett par ganger, og fremhjulene snurrer med, når jeg snurrer på bakhjulene. Noen som har peiling på dette?

 

Det er en 86modell

Link to comment
Share on other sites

hvis den har senterdiff uten sperre blir det vel som å ha vinterdekk på ene siden og sommerdekk på den andre siden av drivakslingen og teste om den spinner på glatta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest xr4x4 2.8i nos

Har hatt samme problem på min xr4x4. Siden din er samme årsmodell som min kan det jo hende det er samme probleme. Det ligger en vekslingshjerne foran vedsiden av bunnpannen. Inni den er det en kule som skal fungere som et "måleapearat" for bilens helling, spinning, skrensing, osv. Hvist ikke det er helt rent inni der, så får vekslingshjernen gale beskjeder. Sjekk dette hos ditt fordveksted. IKKE åpne selv. Da blir du bare å plages mere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har du hørt att det finnes flere typer 4X4, du har den DRID. den andre hadde klatret opp uansett. ha ha hah aha ha ah a ha hah aa ha ah ha ha h

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...