Jump to content

Støy fra motor..


Guest ja9^

Recommended Posts

Hei.

 

Har alltid synes motoren i min mondeo mk1 2.0 93.mod lager ganske mye lyd når du gir på.. i forhold til andre biler da. Det blir på en måte som om jeg ikke tør å gå opp til 6-6500rpm, får da bråker det temmelig bra.

 

Så jeg lurte bare på om bilen er slik eller om det er noe **** med min.. er noe jeg har fundert på ganske lenge.

 

Ellers er det 0 prob me motor, den starter å stopper akkurat når den skal :)

Link to comment
Share on other sites

Når du kommer opp på +4k rpm så blåser det å romler godt fra motorromet.. nesten så jeg blir redd for motorhavari :D.. men har aldri merket noe sånn performance messig.. :S

Link to comment
Share on other sites

nei har ikke sjekka no særlig me panseret oppe, ikke særlig populært hos naboene å holde turtall på 4k+ med panseret oppe tror jeg :)

 

Men hva løst kunne lage støy da?

Link to comment
Share on other sites

så lenge du ikke holder på i timevis skulle vel ikke det være noe problem.. :P men hva slags støy er det snakk om? banking, rask eller konstant rasling(ventiler på høyt turtall)? litt mer beskrivelse hadde vært greit... hvis det er en raslelyd kan det være for lite olje på motoren... eller på tide med oljeskift? :)

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

dette merker jeg på dochen min også.. er de også bare slik?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

hm, vet ikke hvordan jeg skal forklare lyden, er ikke noe spesielle lyd, men høres på en måte ut som det blåser og trykker veldig, jeg tør ikke gå til rødmerkinga..

 

Olja er netopp skifta å blir skifta hver 10k, vanntemp ligger under midten...

Link to comment
Share on other sites

tenker på ventilflyt... :) men den lydbeskrivelsen der stemmer ikke overens i det hele tatt...

 

men da vet ikke jeg... men sånn som du skriver det der kan det jo nesten høres ut som det kommer litt "grom" lyd fra innsuget? kan det stemme eller er jeg helt på viddene her? :P :)

Link to comment
Share on other sites

Det kan forsåvidt stemme, da jeg har kon-filter direkte på insug, + effektanlegg.. men det bråker såpass at jeg ikke tør nærme meg rødmerkinga :P selv om det har blitt gjort mange ganger før.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...