Guest Julle Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 har en t35 hybrid turbo som jeg skulle ha stilt ned trykke litt på, hvordan gjør jeg det? er det på stanga som går over turboen på langs?
Guest dadda rst Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 jepp ved å forlenge den så stiller du trykket ned,å omvendt for å stille opp.
Guest Komfort Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Pass på at du har spenn på actuatoren (at du må stramme fjæra for å hekte actuatorarmen på wastegatearmen).
Guest Julle Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 skjønnte ikke det jeg, ser jo ut som at det bare er å vri på stanga?
Guest Komfort Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 skjønnte ikke det jeg, ser jo ut som at det bare er å vri på stanga?<{POST_SNAPBACK}> Hvis du hekter av armen for å justere må du passe på å ha spenn i fjæra når du hekter den på igjen. Hvis ikke står wastegaten åpen hele tiden.
Guest Julle Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 hmm... sitter fjæra i actuatoren eller på andre sia?
Guest Komfort Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 hmm... sitter fjæra i actuatoren eller på andre sia?<{POST_SNAPBACK}> Fjæra sitter inne i actuatoren ja, og fjæra gir etter for turbotrykket, da beveger actuatorstaget seg ut og åpner wastegaten. Så ved å stramme fjæra må det mer trykk til for å åpne wastegaten. Men hvis du ikke har spenn på fjæra vil du få veldig dårlig respons på turboen siden wastegaten står åpen.
Guest Julle Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 begynner å skjønne litt nå.. hehe.. hva er beste fremgangsmåte for å gjøre det a?
Guest Komfort Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 begynner å skjønne litt nå.. hehe.. hva er beste fremgangsmåte for å gjøre det a?<{POST_SNAPBACK}> Hvis du har original actuator er det ca 0.02 bar justering for hver halve omdreiing på skruen. Prøv deg fram til du har rett trykk ! Har du originalt oppsett ?? Hvis fjæra i actuatoren er for stramm må du enten bytte fjæra eller actuatoren.Vet du åssen actuator du har ??
fordcosworth Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 Kjøp en bleed ventil fra TurboXS el noe, mye letter å justere. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
cossiemk1 Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 Hmmmm..... 370 oppsett, og vet ikke hvordan man justerer trykk.... ja ja, er vel 18 år også da?
rscosworth Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 framgangsmåten er å først fjerne låsinga som holder staget til armen på eksos-delen av turboen.så drar du i staget å vipper det av. så løsner du kontramuttra på staget og skrur det den veien du vil ha det. så drar du i staget og smetter det på plass på armen. sett på låseklips/pinne og stram til kontramuttra... voila ut og prøvekjør.
Guest Julle Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 er ikke no låse mutter på min så jeg, lurt å sette på?
Guest jornhan Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 er ikke no låse mutter på min så jeg, lurt å sette på?<{POST_SNAPBACK}> Kjekt å ha,men det skjer ikke noe annet enn att du mister all turbotrykk hvis den skulle hoppe av.
Recommended Posts