Jump to content

robbe

Gjest
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

robbe's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Da var den foringen ingen vits å bytte i følge Ford. Hadde begynt å slippe, men foreløpig var det ikke noe vits. Om man bytter denne selv, må armen av eller kan man klare det med armen montert på bilen og en eller annen form for mobil presse eller lignende? Har nemlig litt lyst å bytte disse selv om det ikke er helt gåent. Liker ikke begynnende mangler.....
  2. Da var nå i allefall bilen levert, så får man se hva de sier og hva de ønsker å gjøre. Ble brått litt for kaldt å ligge ute i garasjen å styre selv med slikt, samtidig er det jo greit at foringen er tight da det dunker litt og sporer vel litt ekstra når den er slapp Kan vel egentlig ikke klage når bilen har rundet 180000 km.
  3. Hei, lagt inn spm om dette tidligere og forsåvidt fått beskjed fra Ford verksted om at hele armen må byttes. Imidlertid har jeg nå fått tilbud om å bytte kun foringen, halve prisen av ny del ville kostet. Dette hos samme verksted som i fjor sa at det ikke gikk. Vi snakker om merkeverksted. Jeg trodde ikke helt på det, så jeg sendte sprengskisse av understellet og bilde av denne hovedarmen. Fikk da bekreftet av kundemottakeren at det var riktig del jeg fikk tilbud på. Noen som vet om Ford har begynt å selge løse foringer til disse hovedarmene? Den hvor bremser/hjul etc er boltet fast. Har blitt fortalt at man kan benytte foringen fra mk2 der. Kanskje det de har tenkt å gjøre. Får høre med dem når jeg leverer bilen på mandag. Om de bytter bare foringer nå, så er det forsåvidt en god ide, da jeg synes det var drøyt å eventuellt måtte betale 2500,- for bare delen. spesiellt siden det bare er foringen som er dårlig lissom.
  4. Noen idè om hvor mye pes det er å demontere de tingene, vurderer å kjøpe meg en billig presse da jeg helt sikkert får bruk for det senere en gang. Er lissom ingen verksteder som har lyst å gjøre det slik, alle mener man må bytte armen og dette med å bruke foringen fra forrige generasjon Mondeo har de "aldri" hørt om engang. Ett verksted kan fikse det, men det er laaaaaangt unna
  5. Er vel muligens enklere å bare bytte hele armen og ikke styre med dette pressestyret. Klart det blir billigere å bare presse foringen, men om jeg skal løpe ut å kjøpe presse osv, så blir det i allefall ikke spart inn igjen før jeg har byttet alle foringene på bilen. Armen koster rundt 2500,- tilbud jeg har fått på montering tilsier at de tar drøye 3000,- for å sette den på, noe som vel kanskje er rundt 3 timer? Må man ha 4 hjulskontroll etter å ha byttet denne armen?
  6. Da var bilen "flekket" dvs, bodyshutsen sprayet på undersiden av kanalene og ny lakk på kanalene, i tillegg til dette ble ene døren fikset litt pga "lakkslipp" i ett hjørne. Så nå vurderer jeg sterkt å selge bilen. Mon tro hva man får for en 2006 stv 2,0tdci titanium x 115 hk? Skal fikse noe mekanisk før den evt blir solgt/byttet inn, for jeg er ikke ute etter å lure noen som helst, kanskje best å bytte den inn hos forhandler
  7. Noen som har noen ide om verksteder i Drammensregionen som kan slikt "rimelig" Forsøkte meg å sende forespørsel til sverige, men tror ikke helt verkstedet der forstod helt hva jeg mente. Er ikke så bevandret i det svenske navnet på denne hovedarm/bærearm/ eller hva den nå til syvende og sist heter Klarer det sikkert selv også, men da må jeg ut å kjøpe presse osv, noe jeg egentlig ikke har lyst å bruke tid og penger på.
  8. Da var tid hos lakkerer bestillt for å få lagt på denne massen, samt lakket opp kanalene igjen, samt utbedret en liten skade på ene bakdøren(lakk har sluppet der også). Blir 3 gang man gjør ett forsøk på å få dette skikkelig. Lakkereren er veldig grei sånn sett, men begynner å bli lei av å måtte fikse dette hver vår. Det het en gang i tiden "Alle biler ruster, men opel har Rekord" tror det kan skrives om til Ford Mondeo mk3= rustproblematikk utav en annen verden Tror bilen rett og slett blir solgt/byttet inn, selv om det er ett enormt tapsprosjekt å i det hele tatt eie Mondeo, med tanke på innbytte vel og merke Kommer jo biler fra Asia også, selv om Mondeoen er fin å kjøre
  9. Da har jeg vært hos lakkerer som jeg forøvrig har brukt tidligere også og vist fram bilen. Han er rimelig overasket over at det har blitt slik, har benyttet dette firmaet før og er fornøyd med hva de har gjort tidligere. Det han foreslo var å slipe ned og gjøre alt nødvendig samt legge på "ruglemasse"/steinsprutbeskyttelse, dette er en relativt tjukk guffe som vel tåler "steinsprut" bedre enn det som er orginalt fra Ford. Videre anbefalte han meg selvsagt å rustbehandle bilen og kanskje kanaler spesiellt, han mente jeg kunne fikse det selv, men mulig jeg leverer bilen inn for komplett understell/hulromsbeskyttelse. Kom imidlertid til å tenke på hvorvidt det er lurt å legge på ekstra stensprutbeskyttelse, for om jeg velger å selge bilen så kan jo selvsagt mulige kjøpere tro jeg har forsøkt å kamuflere rust, noe som ikke er hensikten, er bare lei av å løpe å få lakket "hver" vår. Noen meninger om steinsprutbeskyttelse her inne? Og ja, firmaet jeg skal bruke er stort og annerkjent i distriktet hvor jeg bor
  10. Da var jeg innom ett lite verksted og fikk sjekket foringene. Det var den foringen som er øverst mot karosseriet og i følge verksted må hele broa da byttes. Ser at det ble linket til en foring lenger opp i tråden min og da lurer jeg på om det virkelig er slik at en foring fra mkII passer på mkIII og om jeg likevel må få demontert broen? Noen tips til verksteder som ikke er helt rå på priser på slikt i Drammen og omegn? Synes fortsatt det er mye penger å legge igjen, men foringen bør vel være hel
  11. Det lurer strengt tatt jeg også på, kan ikke helt finne noe galt med hvordan bilen oppfører seg. Lenkearmene foran er en helt annen greie, der klakker det bra
  12. Kanskje jeg ser på feil deler da, men det ser ut til at de koster rundt 1000,- lappen på mekonomen, men som sagt, kan se feil...må sjekke litt først
  13. Det lurer jeg også på, tenker at om armen må av, så kan den like gjerne byttes de er vel ikke så innmari dyre, tror jeg da om man derimot kan få fikset det uten å demontere så er dette interessant
  14. Regner med at bærearm og "hovedarm" som ford skrev er det samme? Kan man virkelig benytte foring fra tidligere generasjon mondeo? Passer de og lar det seg gjøre å "presse ut foringen i bærearmen" sist men ikke minst hvor mye jobb er det egentlig, har skrudd litt bil, men det er leeeenge siden jeg orket å tenke på slik selv. Kanskje pusse støv av kunnskapen med de verkstedprisene Er vel også andre verksteder som kan fikse dette for meg, må vel ikke på Ford.....
  15. Så bra at du er fornøyd med dem, personlig tror jeg nok at det meste avhenger av hvilket verksted man i utgangspunktet benytter og hvordan de håndterer reklamasjoner på produktet sitt. Kan godt hende saken hadde fått en annen vending om jeg hadde benyttet ett annet ford verksted, men tror det løpet er kjørt i og med at det nok er registrert ett eller annet sted at bilen min IKKE har garanti. Angrer på kjøpet av bilen i utgangspunktet og da kun pga disse lakkproblemene, ellers har den vært noenlunde ok. Vel blir nok til å utbedre selv, bilen er jo desverre ikke verdt så mye lenger, så da kan man like gjerne fikse selv. Om man ikke leverer til karosseriverksted og får foretatt en skikkelig utbedring. Kanskje "spot repair" hadde vært en mulighet?
×
×
  • Create New...