Jump to content

cort72

Gjest
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    nordland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

cort72's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. skal montere oljetrykksmåler, for sjekk, hvor mange kg, bør det være ved kald/varm motor, noe her som har data på dette?
  2. priser finner du på www.burtonpower.com
  3. hele bilen ble nedslipt, da deler av karosseri var tidligere lakkert med benga, rustsveiset, lagt på ny grunning/fyller og lakkert med sort matt bil-lakk. det er ingen skade eller rust på karosseriet, bare billig garasje lakkering... kun litt arbeid hvis en skal ha det helt perfekt ved omlakkering.
  4. bilen ble lakkert for 1 år siden, og det er ujevnheter kun på steder der det er rustsveiset f. eks side tak/nye hjulbuer/ nedre paneler. får bruke slipepulver på disse steder, så en ser hvor mye som må gjøres for å få det bra.. får undersøke hva som må kjøres ved omlakkering fra matt lakk til blank(met), om det bare er en lett nedsliping eller om det trengs ny grunning/fyller. finner nok ut av det etter hvert, bilen blir nye finere med blank lakk, matt lakk er visst ikke helt min greie..
  5. har en bil som er lakkert i sort matt lakk, trengs det bedre grunnarbeid hvis jeg omlakkerer den i sort eller mørk grå blank(met) lakk? og trengs det ny grunning eller bare litt nedsliping av den sorte matte? noe her som har peiling??
  6. ja, kan bli det, hvis det er mye som må rettes på.. får se om æ beholder disse, eller selger de til gi bort pris, sikkert noen som ser gagn i disse.. felgene er stemplet: SHELBY 6.0X14 ET0 4X108.
  7. har noen gamle alufelger 6.0x14 60-70 talls slotmags,monterte dekk på disse, men ingen holder på lufta. de er tydeligvis sveiv/skade på kant og antageligvis, kanske brukt på på en bilcrossbil, spm var, er det noen vet om firma/personer som kan rest disse, og om event pris.
  8. ønskes kjøpt: innvendig speil/solskjermer og venstre GT/GXL lykte-ringer brakett for feste av innvendig panserwire(under instrumentpanel) Taunus turteller for V6.(71-73) og løst stoff/vinyl framseter helst brun. pm eller mobilnr: 95163462
  9. har som sagt K-inj motor m/forgasser, men på innsugsmanifolden står det stemplet 2.3,spm blir da, er det noen hensikt å bytte til 2.8, innsug ,da oppsett på motor er; weber40,grenrør og Walker 2" sport eksos? det er sikkert noe forskjell på disse?
  10. her er forskjellen på overlap og senter lobe FORG kam: OL:34.0 LOBE IN:108.0/EX:114.0 EFI kam: OL:48.0 LOBE IN:111.5/EX:116.5 K-INJ kam: OL:49.0 LOBE IN:114.0/EX:114.0 har K-INJ motor, ombygd til forgasser, funger greit, men blir mindre bunndrag.. ser EFI kam har kamaksel-løft IN/EX 6.7/6.6 som skulle bli 9.849/9.702, kan det stemme?
  11. er det noen forskjell i (grader/løft) på 2.8 MFI Sierra og de senere 2.8 EFI kammene? en forgasser kamaksel er vel 256 grader?
  12. det var forgassere,har har både weber 38 dgas(3.ol),og org.solex eeit,med samme feil!(rister/harker/stopper på tomgamg)(hadde heldigvis en weber 40 dfi-forgasser liggende, byttet til denne,og allt var ok.
  13. hei,har en 2.8 liter som jeg har rengjort/ny pakn.etc, problemet er jeg får ikke den til å gå pent på tomgang/ den stopper da.. (den rister/harker)motor går normalt ved høye turtall og så lenge den får litt choke.. har skiftet all tenningsdeler og renset forgasser,kan dette skyldes. register er mont feil, eller for lite åpning på in/ex-ventiler.? eller noe annet,håper noen som har tips??
  14. hei.. har en 2,8 mfi motor som har stått noen år, var en stygg ulyd ved oppstart, har tatt ut motor for å finne feilen/rengjøring/service av motor, så er det noen som har/eller tips hvor jeg finner tiltrekningsmomenter til en sierra 2,8 mfi motor.
×
×
  • Create New...