Jump to content

Strutlur

Klubbmedlem
  • Posts

    170
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Orkdal
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Strutlur's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Det synes jeg er kritikkverdig. Burde i alle fall kunne få opplysninger om oppdateringer som finnes. Har vært missfornøyd med tilkoblingen i bilen helt siden iPoden ble pensjonert sammen med den originale Y-kontakten, og brukt både tid og penger på å få det til å fungere med originalt oppsett, og så er det rett og slett bare en oppdatering som man finner gratis på nett 7-8 år etter at problemet oppstod. Hvilke andre moduler er det som burde kunne få en oppdatering? Dattera sin ett år nyere Fiesta med samme stereo viser ikke klokke og dato, og følger ikke tenninga. Og feilkodene har dato-/tidsmerkinger som er helt på vidda (Noen feilkoder er dattert langt fram i tid...). Her ser jeg for meg at modulen der klokka sitter skulle hatt seg en restart/oppdatering? Bilen er forsøkt resatt med å stå strømløs over natta samt sette batteriskoene sammen, men det hjelper ikke.
  2. Fiksa kabelen med litt nensomt tålmodighetsarbeid, og prøvde denne løsningen: https://digiex.net/threads/ford-audio-bluetooth-usb-firmware-update-november-2012-release-how-to-update.14009/ Synes det er litt rart at ikke slike oppdateringer gjøres når bilen er påservice...
  3. USB-kontakten i Fiestaen vår (2010) har blitt ustabil i strømføringen. Den har jevnlige dropouts. Prøvde å trimme pinnene i kontakten litt, men det funket ikke. Og til slutt ødela jeg selvfølgelig 😕 Løsningen er å bruke overgang i 12V-uttaket, men skulle gjenre fått USB-kontakten opp å gå, siden denne skrur seg av med tenninga. Det gjør ikke 12V. Er dette et kjent problem, og vil ny kabel være løsningen, eller kan det være styringen til kontakten det er noe galt med?
  4. Noen som har et tips til hvordan man litt treffsikkert kan få tak i ei høyrebakdør i fargen Hot Magenta til en Fiesta 2011 5d? Har søkt rundt på nettet, men litt dårlig med treff. Kommer til å fortsette å søke, men om noe skulle ha ei slik dør, og kanskje til og med i nærheten, så....?
  5. Det er den jeg har lokalisert jeg også. Over 2.000,- for den delen... ;-/
  6. Fikk du reparert det? Fikk samme lyden i vår nå som det ble under 20 minus. Er der i forbindelse med oppstart, og litt innimellom. Er der fortsatt selv om bilen er varm.
  7. Tenkte å smøre vår også. Hva slags smøremiddel skal jeg bruke?
  8. Har en kadett D fra -82, og ser etter disse gummipakningene som sidevinduene går inni. De fyller vindusramma og lager et spor som vinduet følger når man sveiver opp og ned, samt tetter i toppen. Inni sporet har det vært noe mykere matriale som har morknet vekk. Finner ikke noe via div. Opel-kanaler, men min bil kan da umulig være den neste som trenger nye slike. Hvor kan man se etter nye, og er ikke dette muligens universalvare?
  9. En oppdatering her, og noen flere spørsmål. Fikk tak i brukt display og brukt audioenhet. Byttet disse og målte samtidig at det var konstant strøm og tenningsstrøm av/på fram til audioenheten. Alt i orden, men fortsatt ikke noe klokke og anlegget følger fortsatt ikke tenninga. Kan selvfølgelig være samme feil på de nye enhetene også, men tvilsomt tenker jeg... Jeg har ikke koblingsskjema, så jeg vet ikke om jeg målte riktig kontakt i forhold til tenningsstrøm, men ut fra ledningene var det liten tvil om hva som var hovedstrøm og hva som var styrestrøm, rent bortsett fra at det selvfølgelig kan være flere ledninger som sender styrestrøm. Sett bort fra hovedstrøm og jord, som var tykke kabler, var den jeg målte styrestrøm på en mellomting, og resten rimelig tynne kabler. Når selve audioenheten er koblet fra, fungerer fortsatt displayet. Altså er det nærliggende å tro at selve klokka befinner seg i selve displayet eller et annet sted, og jeg begynner nå å tro at klokka verken sitter i displayet eller audioenheten. Kan det stemme? Så koblet jeg til Forscan link for å lese feilkoder, og får ut diverse: - Code: C1137 - Reverse gear switch. -EVENT_TIME: 4449374 s (Thu Jul 18 03:45:40 2024) -TOTAL_DISTANCE: 1028 km - Total Distance Ryggelyset fungerer, så her er det ikke en feil. Se på datoen for feilen. Er det riktig å tolke denne som 18. juli 2024? Code: U3003 - Battery Voltage. -EVENT_TIME: 289463363 s (Fri Jul 29 22:18:49 2033) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 90732 km - Total Distance Har dette skjedd i 2033...? Får videre feilkodene som ligger lagret: Code: U3006 - Control Module Input Power A Circuit / Open (Not present) Code: B10EA - Positive temperature coefficient heater (Not present) Code: U0155 - Lost Communication With Instrument Panel Cluster (IPC) Control Module (Intermittent at the time of request) Code: U0164 - Lost Communication With HVAC Control Module (Test not complete) Code: U0193 - Lost Communication With Digital Audio Control Module A (Present) Code: U2100 - Initial Configuration Not Complete Code: U3000 - Control Module Code: U0121 - Lost Communication With Anti-Lock Brake System (ABS) Control Module A (Present) Code: U0155 - Lost Communication With Instrument Panel Cluster (IPC) Control Module (Present) Code: U0415 - Invalid Data Received from Anti-Lock Brake System (ABS) Control Module A Prøver å slette, men usikker på om jeg gjør den prosedyren riktig i og med at de dukker opp igjen. Ellers så er de gjeldende, naturligvis, men i og med at ryggelyset og ABS fungerer kan de jo være historiske. Får dere noe ut av dette? Bilen virker fint den, bortsett fra at stereoen ikke følger tenninga og og at klokke og dato ikker vises... Bilen var i følge tidligere eier strømtom før jul og ble startet med startkabler. Kan alt dette være forårsaket av det? Min egen Kuga fikk også div problemer etter liknende hendelse, og måtte resette både PCM og turbo etter hvert. Nå går den fint... Og, jada, vi kan sette den på verksted, men bilen er ikke verdt stort, og jo nærmere man kommer feilen før verksted, jo billigere blir det kanskje...
  10. Så alle 8A6T-18C815-BT/BE/BP/BR passer da eller?
  11. Hva er forskjell på 8A6T-18C815-BT og de som slutter på BE og BP? Finner flere BP, men ingen BT...
  12. Jeg er på utkikk etter brukt radio-enhet. Delenummeret fra Ford er 2044327, men jeg finner ingen brukte som referer til dette nummeret. Det refereres heller til nummer som likner på dette 8AgT-18C815-BT. Får en mistanke om at det er flere spillere som kan passe, men hvordan kan jeg finne ut hvilke spillere som passer den bilen jeg skal ha det til? Det var jo ikke så mange ulike varianter originalt...? Kan selvfølgelig åpne opp å se hva som står på den som er montert, men hvis det går an å skaffe riktig del før jeg begynner på jobben er det jo fint 🙂
  13. Noen som vet om klokka sitter i selve displayet? Det er jo to knapper der som normalt tillater å stille klokka. Og kan displayet være årsaken til at selve audioenheten ikke følger tenninga?
  14. Hvordan kan jeg få smurt opp sidespeilene? Disse går jo ut og inn hver gang jeg låser igjen og låser opp bilen. Fryktelig dumt at dette ikke kan deaktiveres med en knapp. Nå har regn, salt og vask muligens tørket ut det som var der originalt, så skulle gjerne fikset det før det blir helt ødelagt hvis mulig.
  15. Hvor går tenningsstrømmen før den kommer til stereoen? Hvilke andre komponenter går på samme kurs? Og er klokka en del av stereoen eller en separat del, altså slik at det er mulig at klokka er ødelagt i seg selv? Alle sikringer er målt og funnet i orden, men jeg vet ikke om det ev. er et relé som kan være ødelagt? Tenker å ta ut stereoen etter hvert som utetemparaturen tillater å holde på uten at man fryser fingrene av seg...
×
×
  • Create New...