Jump to content

sveinen

Gjest
  • Posts

    24
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nordfjord
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sveinen's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Oppdatering: Det opprinnelige instrumentpanelet er reparert (England) så nå er problemet med varsel for brems/ABS borte. EU kontroll i juni, håper det beste..
  2. Som nevnt i tidligere post, lyser ABS og varsellys for bremsekrets konstant etter bytte av instrumentpanel. Dette pga manglende orginalmontert ABS på min bil (-05 1,8 TDDI) Er det mulig å gjøre noe med dette? Programmere bort ABS f eks..? Går ut fra at det ikke er så enkelt som å koble + eller - på ledning mot abs pumpe..
  3. Har ikke link til ECU, kun teksten fra forrige post. Kunne kjinne motor med nøkkel ja, men startsperre var aktiv (startsperreLED i dashbordet blinket hurtig), så motor startet ikke.
  4. Finner ikke tilsvarende nå, men limer inn teksten fra kjøpet mitt: Ford Focus Transit Connect Mk1 1.8 TDDi Diesel Fuel Pump Control ECU 0281010888 ( 283834406137 ) Nevnte tidligere at det nye instrumentpanelet lyser konstant på bremse- og ABS. Noen som vet hvordan jeg kan ´lure´ panelet til å tro at ABS ER montert på bil? Litt irriterende med disse lysa, og sikkert ikke populært på EU kontroll.
  5. Joda, bilen går fortsatt, med ny ECU til dieselpumpe koblet med wago.. Som tidligere nevnt, er instrumentpanel skiftet. Nå lyser varsel for abs og bremsekrets hele tiden, tror dette kan ha sammenheng med manglende montert abs på bilen. Dette får være, fornøyd bare bilen går😀
  6. Så går bilen igjen 😀 Nytt dieselfilter, ECU til dieselpumpe fra ebay, og ny programmering. Så får vi se hvor lenge dette varer.
  7. Og så kom feilen igjen.. Bil ok i 3 dager, så kom samme feil. Starter ikke, startsperre LED blinker hurtig, viser kode 23 etter 1 minutt. Fikk feilkoder som peker på dieselpumpe; har lest om flere som har feil på elektronikken der. Ser at ECU til dieselpumpe kan skaffes på ebay, er det å anbefale? Er også på etterskudd med å bytte dieselfilter, dette kan vel ikke føre til en slik feil..? Prøver å åpne ECU for sjekk, og skifte filter samtidig. Så blir det luftejobb etterpå, går jeg ut fra.
  8. Problem løst: Fikk tak i et brukt instrumentpanel, satset på at det ikke var samme feil på det.. Skiftet det, fikk Vest Motortuning til å programmere det, og da virket alt! I tillegg til at tankmåler + kupelys virket, det har ikke virket på lenge.. Til og med dieselvarmer gjorde forsøk på oppstart (sky av røyk), men den er ikke så nøye med; blir ikke brukt likevel.
  9. Hei, takk for svar. Ser ut som software er avviklet..? Dessuten er jeg en kløne på slikt uansett... Det står i teksten at startsperrefunksjonen ligger i instrumentpanelet. Hvis jeg da skifter dette, må jeg reprogrammere nøkkel etterpå, hvis jeg har skjønt dette riktig. Hvis jeg får med nøkkel som hører til instrumentpanelet (brukt), kan jeg da bytte chip, og slippe programmering? Dumt spørsmål kanskje..
  10. Ingen som har forslag til løsning på PATS kode 23?
  11. Bilen står fortsatt i garasjen, feilsøk har til nå vært uten resultat. Har googlet en del siste uka, og sjekket det meste. Bilen startet i går, men det varte ikke mange minuttene før feilen kom igjen. Mest sannsynlig var det pga at batteriet hadde vært frakoblet; evt feil ble resatt..? Har lest på nettet om elektronikk i dieselpumpa som kan være problemet. Har ikke fått åpnet lokket pga faste skruer; står med 5-56 til i morgen.. Et spm om startsperre; skal starter gå rundt, slik tilfellet er her? Trodde startsperre gjorde at starter ikke ble aktivert. Noen koblingstykker i fotbrønn (ved ECU) passasjerside var litt fukt i, skal ohme de i morgen. Hvis ikke det hjelper, er det vel å skifte instrumentpanel eller ECU. Hadde ikke planer om å bruke så mye på bilen, men det er mye lettere å selge en bil som går..
  12. Noen som har koblingskjema for Connect 2005, tenker da på instrumentpanel/ECU/ CANbus/rele ++? Eventuelt en nettside der det kan lastes ned?
  13. Hei! Har tidligere hatt elektriske problem med min Connect, bl a tankmåler som ikke virker. Dette har jeg ikke gjort noe med, må sikkert skifte instrument (vet ikke om det lønner seg.) Har fått noen til å sjekke loddingene på kretskortet, uten at det utgjorde noe forskjell. Nå starter den ikke, starter går, men motor tenner ikke. Startsperre lampe blinker hurtig med tenning på, kode 2 + 3 blink etter 1 minutt. Har googlet dette, det er ´data mismatch between PCM and instrument cluster; requires reprogramming´. Har prøvd å kryssbytte rele i sikringsboks motorrom, og ellers sjekket sikringer, sjekket overfladisk jording/koblinger/ osv. Koblet fra batteri, og ladet det 5-6 timer. Har også prøvd reservenøkkel. Et par dager før dette skjedde, hadde jeg problem med oppstart ; motor stopper etter ca 2-3 sek, starter igjen, samme skjer ca 4 ganger før motor går skikkelig. Hjalp ikke å gi gass. Etter den gikk skikkelig, fungerte den som vanlig. Startet opp i går tidlig, kjørte 10 m bort til garasje, og stoppet motor. 10 min senere, skulle jeg kjøre: da var det ikke liv. Starter går rundt som normalt. Husker at jeg vred nøkkel helt til start (glemte å gløde) da dette skjedde. Er dette så enkel som kode sier; reprogrammering, vil det hjelpe å skifte instrumentpanel, ECU/PCM eller er det noe annet? Hva er det som egentlig skjer når startsperre kobler inn, kuttes strøm til dieselpumpe? Håper noen har en teori om hva feilen er.
  14. OK. Skifter du da bare 1 instrument, eller skifter du hele instrumentpanelet?
  15. Har en Connect, der tankmåleren alltid har vært ustabil (siden jeg kjøpte den) Tidligere har den virket noen ganger, med varm bil, men ved kald bil står den på 0. Nå har den faktisk tatt turen 360 grader rundt; av og til står den rett ned, + skifter stilling med tenning av/på. Av og til virker den slik den skal, men plutselig kan den falle gradvis til 0 på ca 10 min. Testet av/på med tenning i dag, uten å starte motor, da flyttet den seg fra rett ned til stilling 0 (mot klokka) på ca 10 ggr tenning av/på. God underholdning, men ganske upraktisk.. Varsellys for nesten tom tank fungerer, så har en viss kontroll på tankinnhold. Temp måler har av og til fusket (står på 0) men ikke så galt som tankmåler. Har hatt en Focus tidligere med feil i instrumentpanelet, (tidvis mørkt panel, vibrerende visere, vilkårlige varsellys), men dette er noe helt annet. Noen som har tips?
×
×
  • Create New...