Jump to content

Campist

Gjest
  • Posts

    41
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Telemark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://campist.no

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Telemark
  • Interesser
    reise - helst med bil
    Camping
    campist.no

Campist's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Noen som har opplevd å få rettet dette problemet? Min er nesten like håpløs. Den midterste dusjen bommer totalt mens de andre bare er dårlige...
  2. Nei, ikke egentlig. De er bygd opp alle tre dysene,men det er ikke så mye som treffer ruta. Men jeg er god kunde i spylervæskebutikken Jeg har søkt litt her og der og ser det ikke er kommet noen god løsning fra Ford. Både på forum i Tyskland, England og i USA er det klaging. For dette gjelder faktisk ikke bare S-Max, men selvsagt også Galaxy og faktisk Edge. Men Mondeo med samme dysene går det bra på...
  3. Takk for forslag. Bilen er splitter ny, dette er en feil på alle nye S-max. Derfor lurer jeg på om noen et eller annet sted har funnet på en god løsning?
  4. Jeg har verken sett servicemeldingen eller etterprøve mekanikeren. Men jeg vet at da det ble lagt inn en dings på den midterste ble det ikke bedre. Nå er det gjort tilsvarende på begge de to andre, men bare blitt litt bedre. Jeg prøvde Mondeo mens den var på verkstedforrige uke, den var bedre. Jeg tror det ville vært bedre med strålesprut og ikke dusj.
  5. Nope, forstår ikke hva du mener. Bilen har gått 1400 kilometer så jeg venter litt med å bruke hammer. Problemet er at spylingen er med dusj og ikke stråler. Taket på bilen velger jeg å vaske på andre måter (Ville ikke hjelpe å banke, de er jo festet på en plate delvis under panseret)
  6. Spylerdyser på min nye S-max gjør ikke jobben. Verkstedet har først justert den midterste dysen ved å legge en liten boks eller noe under dysen. Dette er en konstruksjonsfeil, slik at det er et servicenivå på nettopp dette. Fungerte dårlig, nå er alle dysene justert, men med bare litt bedre resultat. Jo dag er det prøvd med dysene fra en Mondeo, uten noen forskjell(de er like, men ruta er jo ikke lik) Det er også forsøkt med dysene til den gamle S-max, men denpasser ikke. Spylingen e fin når bilen står stille, men dusjen blir tatt av fartshumper og ender på taket. Noen andre som har noen god løsning?
  7. Gratulerer! Har kun kjørt 850 kilometer så den er ikke akkurat innkjørt. Den er ikke råsprek, men skyver bra. Jeg angrer ikke ett sekund
  8. Jeg bestilte i slutten av september, den ble bygget 27. Oktober og registrert 29. November. Men slik jeg forstår det har butikken alltid biler i bestilling. Denne ble bestilt i august, men tilpasset mine ønsker i slutten september. Har du ventet lenge - og hva har du bedtilt
  9. Jepp. Bilen er på plass, men har ikke fått kjørt mer enn 300 km ennå. Er godt fornøyd ennå☺ det lover bra så langt. Noe spesielt du tenkte på?
  10. Ja, egentlig, men tilfeldighetene vil ha det til at jeg bare så vidt rakk å hente bilen før jeg la meg inn for ryggoperasjon Derfor får jeg bare se bilen i vinduet en liten stund framover
  11. Har funnet forsterkeren på venstre side bak, men suben finner jeg vel snart
  12. @tuszi vet hvor suben er også? Jeg har ikke fått noen ennå, men den klargjøres idette øyeblikk
  13. Dette var ikke lett. Ford Norge klarer ikke å svare, men i den tyske prislisten står det at anlegget har en forsterker på 390 Watt. Aner ikke hvordan det er målt, men da vet jeg litt. Det kan se ut som om du bassen er en 8" i en 12 liters kasse, det er deti alle fall i Focus. I US Ford opplyses det om tilsvarende utseende Explorer Sony_anlegg har 500 W, regner med at det er det samme men målt etter en annen norm. Det viktigste er jo det låter bra. Håper det, men synes det er gøy å vite litt om teknikken også.
  14. Jeg får det kobla før levering om det ikke er. Synes det er merkelig at det ikke er ferdig koblet med fabrikkmontert feste. Og veldig dumt. Første gang jeg kjøpte ny Ford måtte jeg kjøre hele sommerferien i Tyskland og Østerrike uten antiskrens på tilhengeren fordi den ikke var koblet til.
  15. Hei. På mine tre Forder som jeg har hatt med hengerfeste, har jeg måtte be om ekstra kobling på pinne 9 og 10 på tilhengerkontakten. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er koblet originalt, selv om jeg vet at det hjelper noen andre merker også. Med campingvogn på slep, er det nødvendig med i alle fall konstant pluss på pinne 9, det vil si strøm som er koblet utenom tenning. For lading kan det være en fordel med strøm på pinne 10 også (denne skal være over tenningen). Er det noen som vet om det har skjedd noe på de 3,5 årene det har gått siden jeg sist fikk ny bil - om Ford har begynt å koble alle pinnene i kontakten? Om noen vet, kunne det vært morsomt å vite hvorfor de ikke er koblet. ...og om noen lurer på hvorfor jeg skal ha strøm på pinne 9, så er dette årsaken:http://campist.no/utstyrstips/tips-underveis/345-campingvognen-ville-kjore-forbi
×
×
  • Create New...