Jump to content

gxi

Gjest
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

About gxi

  • Birthday 02/19/1988

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bodø
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://shouldorshouldnt.com/

Profile Information

  • Kjønn
    Male

gxi's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Min 2013 Focus er også slik. Det er Bridgestone-dekk med samme dimmensjon. Den drar konstant mot venstre. Har vurdert å klage, da det virker rart at det skal være sånn. Slippper jeg rattet, så drar den somoftest rett over mot venstre i en ekstrem fart.
  2. Ja, det skulle nok stemme det.
  3. Jeg har en 2013-mod Focus Titanium med 125hk ecoboost-motor montert eber-varmer med parkeringsvarmer. I valgene har jeg "Forvarmer" som valg (noe som på engelsk skulle være det samme som "Aux. heater"), og den er valgt, noe som i følge manualen skal gjøre at varmeren aktiveres når temperaturen er lav nok og motoren er kald automatisk, noe den ikke gjør. Manualen er noe uklar fordi den sier at dette gjelder dieselmotorer, men valget står fortsatt i kjørecomputeren, noe som gjør meg litt usikker. Er det noen vet om denne faktisk skal fungere på 1.0 ecoboost-motoren også, evt. om det er mulig å programmere den til å gjøre det dersom den ikke gjør det som standard? Jeg hører ingen varmer som starter, og kjørecomputeren sier 0.0L/100km om jeg slipper gasspedalen på kald motor, noe som skulle tilsi at den ikke går. Når den går i parkeringsvarmemodus (som fungerer), så bråker den mer enn motoren, samt kjørecomputeren sier 0,7L/time uten motoren i gang, så jeg burde vel kunne høre den om den hadde fungert, samt den burde gitt utslag på målingen? Det som skjer når motoren er kald er at den står på null på temperaturmåleren de første rundt 5 kilometrene, før den beveger seg opp til midten, og så blir det varme i kupeen. Inntil det skjer er det null varme i kupeen, noe som er litt plagsomt til tider. Jeg hadde en dieselbil fra annen fabrikant før med innebygd elektrisk kupevarmer, og den var vesentlig raskere på å varme opp kupeen (dog ble den aldri driftsvarm under noen omstendighet når det var kaldt..). Til gjengjeld er Focusen vesentlig raskere på å få skikkelig varme når den først starter, men likevel kunne jeg tenkt meg at det gikk raskere.
×
×
  • Create New...