Jump to content

CortinaGT2000

Gjest
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bærum
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

CortinaGT2000's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Kun oppdatering til Sync3 - ikke for kart F7...
  2. Kartoppdatering til F7 Da er også kartet oppdatert fra F6.1 til F7 via den Britiske Ford-siden https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/ Da vogna står tilkoblet wifi virker det som om den "sier i fra" til Ford om at kartene er oppdatert. Når jeg nå senere sjekker mitt win-nummer for oppdateringer på den Britiske Ford-siden så sier den at alt nå er oppdatert. Står du tilkoblet på wifi ser det ut til at du slipper rutinen med å koble minnepinnen til PC, logge på via win-nummeret mot Ford for å informere om at din Sync/kart er oppdatert. Noen som vet om dette stemmer? Jeg finner ikke noe informasjon om kartoppdatering på den Norske Ford-siden...
  3. Hei, Noen som har montert Dash-Cam i Kuga med pent resultat? Vurderer dette, men vil ikke ha ledning over dashbordet. Ser for meg en montering bak/ved siden av speilet i vinduet med strøm fra sensorene som ligger i området og som går av/på med tenningen. Har eventuelle kabler i sensorene bak speilet permanent spenning? Noen som vet om det lar seg gjøre på en pen og diskret måte? Ønsker gjerne med anbefaling av kamera type. Og ikke minst - påvirker det garantien om slike ting ettermonteres av godkjent verksted?
  4. Jeg veksler mye mellom DAB og USB-spiller (Apple-Nano alltid tilkoblet). Den starter opp på det som lå inne sist før tenningen ble skudd av med det volumet som da sist ble brukt. Er litt usikker på det med nivåene du sikter til da jeg ikke har hatt sånn fokus på det. Det mest irriterende er at jeg ikke lenger kan velge DAB via stemmekommandoen. Det fungerte helt supert før oppdateringen. Nå må jeg si "Radio" og da går den gjerne til FM eller AM - og så må jeg lene meg fram for å velge DAB på skjermen...
  5. Hei, Merker ikke noe forskjell på hastigheten med versjon 3.0 og jeg vet heller ikke hva som er oppdatert og "bedre". Har egentlig aldri vært misfornøyd med hastigheten da jeg syntes responsen er kvikk. Derimot virker ikke stemmekommandoen "DAB", og det er jo ikke bra fordi det er en av de jeg brukte mest i forbindelse med vekslingen mellom USB og radio. Hadde vært nyttig om Ford kom med litt info på hva som er rettet/endringer og hva som er nytt.
  6. Har nå oppdatert Sync 3, versjon 2.3 til versjon 3.0. Lastet ned fra ford.no til minnepinne og derfra til USB i Kuga'n. Dette gikk fint - bare å følge anvisningen. Oppdateringen omfatter ikke Navigasjon, så kartet er fremdeles versjon F6.1. Det første jeg ser av endring i versjon 3.0 er at navigasjonssymbolet nederst på skjermen er endret fra stjerne til pil. Av andre endringer noterer jeg at stemmekommandoen "DAB" ikke fungerer lenger. Jeg må si "Radio". Det var dumt da det ikke er sikkert at den går til DAB. Min erfaring er at den går til DAB hvis denne kilden sist var i bruk og ikke FM eller AM. Det sies også at informasjonsfeltet for sanger på DAB har får lenger tekstfelt. Noen som vet når nyere kart versjon blir tilgjengelig og via wifi eller USB?
  7. Takker. Men vet du om fila "SYNC3UpdatePackageA.zip" kan brukes i Norge? Dette er oppdatering av SYNC 3 til versjon 3 og den kom opp i forbindelse med søk på mitt VIN-nummer og er lastet ned fra Britisk Ford-side. Det som ikke kommer fram er om programmet inneholder alle språkmodulene, som norsk. Det var ellers en god beskrivelse på siden hvordan selve oppdateringen foregår, så det skal jeg klare. Jeg er jo ikke så interessert i å vente til senhøsten når vogna skal inn til sin årlige service. I og med at fila er navnet Package A så lurer jeg på hva som er B, C osv...
  8. Har søkt på nettet og funnet ut at SYNC 3 har en programvareversjon 3 ute. Den jeg har er versjon 2.3, build 17109. Det er ikke mulig å finne ut noe som helst via Ford.no. Der henvises det kun til det å ta kontakt med din nærmeste forhandler for å sjekke oppdateringer. På den Britiske Ford-siden er sjekk og nedlastning tilgjengelig via nettet; https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/instructions/sync/ Noen som vet hvorfor det er slik i Norge? Og kan jeg installere versjon 3 som jeg har lastet ned via denne siden? Det er jo ikke interessant hvis den britiske nedlastningen ikke har fila i Norsk språk... Jeg har registrert meg på "My Ford", men der fant jeg ikke noe av interesse. Noen som vet noe mer om hvorfor det er så dårlig med opplysninger på nett i Norge vedrørende SYNC 3 og kart versjoner? Den Britiske siden er mye mer informativ. Kuga Titanium 2018 med "alt" + litt til.
  9. DRL (Daytime Running Ligtht) er koblet slik at baklysene ikke lyser på de fleste nye biler. For å få med baklysene så må hovedlysene også stå på, og xenon ønsker jeg ikke på dagtid. Dessuten står hovelysbryteren i stilling Auto og den skifter selv til hovedlysene når det blir mørkt nok. Det er særlig i grenselandet her det er ønskelig med lys også bak.
  10. Har en 2013 modell Kuga Titanium med Xenon/led hovedlys. Baklysene er mørke i kombinasjon med led-lysene. Noen som vet om det er mulig å få baklysene til å lyse sammen med led-lysene? Programoppsett kanskje som kan ordnes ved vanlig service?
  11. Med min Sony DAB (uten navi.) har jeg koblet til en 16GB iPod mini. Den ligger fast i midtkonsollen og er koblet til USB der. Dette fungerer prikkfritt. Noen ganger ser jeg at anlegget bruker noe tid på "Inexering" av iPod'en rett etter oppstart av bilen. Men dette er ikke noe problem. Iphonen kobler seg alltid opp mot handsfree (Bluetooth). Med iPod i midtkonsollen trenger jeg ikke styre med kabel hver gang jeg skal ut å kjøre. Fordelen med dette er at spilleren fortsetter i samme spilleliste mellom kjøreturene. Når det gjelder klokka så går heller ikke min presist. Min går enten for fort eller sakte, jeg husker ikke. Snakk om noen minutter i mnd. Det er irriterende - særlig når jeg i min forrige 10 år gamle bil hadde automatisk synk av ur.
  12. Jeg mener at denne automatikkfunksjonen er uheldig. Om jeg befinner meg i en tunell hvor en lastebil brenner så ønsker jeg ikke at omluften skrur seg av selv. Heller sitte i en fuktig bilkupé på vei ut enn å puste inn all giftig gass og røyk. Noen andre som har noen tanker rundt dette?
  13. Når man investerer i fjernkontroll, som er relativt dyr enhet, så vil man helst ikke ha noe gammelt som er på vei ut. Ulempe med tlf.styring er at all kommunikasjon da koster litt penger fordi signalene går via telenettet, og det har jeg ikke sånn bruk for heller. Jeg har skjønt det sånn at på Kuga II fra 2013 så skal ny og gammel fjernkontroll gå om hverandre da varmeren er av en slik modell. Kan også hende jeg har misforstått og tar feil her. Noen med erfaring som har fått etter montert fjernstyring på Kuga II? http://www.ford-tilbehoer.no/no/nb/40/26/883#
  14. Ser at Ford nå tilbyr fjernkontroll på fabrikkmonterte Ebersprachere for Ford Kuga. Da jeg bestilte min Kuga II diesel i 2013 var det ikke mulig å få med fjernkontroll. Jeg lurer på hvorfor Ford på sine hjemmesider tilbyr den gamle fjernkontrollen som har et design som en 90-talls mobiltlf. og ikke den nye. http://www.eberspaecher.no/nyheterpresse/mediaservice/bilder/bilvarmere.html (se den som heter Easystart) Det nye designet er mye mer tiltalende og med gult display: http://www.eberspaecher.com/presse/medienservice/bilder/fuel-operated-heaters.html (den som heter EasyStart Remote+) Ford ser ikke ut til vite noe om dette. Kan det være fordi Ford har fått den gamle fjernstyringsenheten billig og derfor vil selge den ut? Noen som har fått ettermontert fjernkontroll og som kan si noe om hvilken type som ble levert med?
  15. Jeg har Kuga II med 9 høyttaler. Lydbilde virker flatt, og det hjelper litt å justere opp bassen men det blir ikke bra nok. Før jeg oppgraderer hadde det vært nyttig å høre andres erfaringer/løsninger.
×
×
  • Create New...