Jump to content

Oppdateringer for SYNC 3 og kart


CortinaGT2000

Recommended Posts

Har søkt på nettet og funnet ut at SYNC 3 har en programvareversjon 3 ute. Den jeg har er versjon 2.3, build 17109. Det er ikke mulig å finne ut noe som helst via Ford.no. Der henvises det kun til det å ta kontakt med din nærmeste forhandler for å sjekke oppdateringer. På den Britiske Ford-siden er sjekk og nedlastning tilgjengelig via nettet; https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/instructions/sync/

Noen som vet hvorfor det er slik i Norge? Og kan jeg installere versjon 3 som jeg har lastet ned via denne siden? Det er jo ikke interessant hvis den britiske nedlastningen ikke har fila i Norsk språk...

Jeg har registrert meg på "My Ford", men der fant jeg ikke noe av interesse. Noen som vet noe mer om hvorfor det er så dårlig med opplysninger på nett i Norge vedrørende SYNC 3 og kart versjoner? Den Britiske siden er mye mer informativ.

 

Kuga Titanium 2018 med "alt" + litt til.

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

Takker. Men vet du om fila "SYNC3UpdatePackageA.zip" kan brukes i Norge? Dette er oppdatering av SYNC 3 til versjon 3 og den kom opp i forbindelse med søk på mitt VIN-nummer og er lastet ned fra Britisk Ford-side. Det som ikke kommer fram er om programmet inneholder alle språkmodulene, som norsk. Det var ellers en god beskrivelse på siden hvordan selve oppdateringen foregår, så det skal jeg klare. Jeg er jo ikke så interessert i å vente til senhøsten når vogna skal inn til sin årlige service. I og med at fila er navnet Package A så lurer jeg på hva som er B, C osv...

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har nå oppdatert Sync 3, versjon 2.3 til versjon 3.0. Lastet ned fra ford.no til minnepinne og derfra til USB i Kuga'n. Dette gikk fint - bare å følge anvisningen. Oppdateringen omfatter ikke Navigasjon, så kartet er fremdeles versjon F6.1. Det første jeg ser av endring i versjon 3.0 er at navigasjonssymbolet nederst på skjermen er endret fra stjerne til pil. Av andre endringer noterer jeg at stemmekommandoen "DAB" ikke fungerer lenger. Jeg må si "Radio". Det var dumt da det ikke er sikkert at den går til DAB. Min erfaring er at den går til DAB hvis denne kilden sist var i bruk og ikke FM eller AM. Det sies også at informasjonsfeltet for sanger på DAB har får lenger tekstfelt. Noen som vet når nyere kart versjon blir tilgjengelig og via wifi eller USB?

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

Har nå oppdatert Sync 3, versjon 2.3 til versjon 3.0. Lastet ned fra ford.no til minnepinne og derfra til USB i Kuga'n. Dette gikk fint - bare å følge anvisningen. Oppdateringen omfatter ikke Navigasjon, så kartet er fremdeles versjon F6.1. Det første jeg ser av endring i versjon 3.0 er at navigasjonssymbolet nederst på skjermen er endret fra stjerne til pil. Av andre endringer noterer jeg at stemmekommandoen "DAB" ikke fungerer lenger. Jeg må si "Radio". Det var dumt da det ikke er sikkert at den går til DAB. Min erfaring er at den går til DAB hvis denne kilden sist var i bruk og ikke FM eller AM. Det sies også at informasjonsfeltet for sanger på DAB har får lenger tekstfelt. Noen som vet når nyere kart versjon blir tilgjengelig og via wifi eller USB?

heisan

 

hvor på siden finner du dette? Edit: så linken din lenger oppe nå.

Skal sjekke versjonen jeg har. Hadde bilen inne for ikke så lenge siden. mulig de oppdaterte da. Synes iallefall at Sync er veldig treg til tider. Spesielt og laste kartet etter oppstart. Min Hyundai Ionic er mye kjappere.

 

Merket du forskjell i hastighet ang lasting av kart etc?

Edited by Frode77
Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Merker ikke noe forskjell på hastigheten med versjon 3.0 og jeg vet heller ikke hva som er oppdatert og "bedre". Har egentlig aldri vært misfornøyd med hastigheten da jeg syntes responsen er kvikk. Derimot virker ikke stemmekommandoen "DAB", og det er jo ikke bra fordi det er en av de jeg brukte mest i forbindelse med vekslingen mellom USB og radio.

Hadde vært nyttig om Ford kom med litt info på hva som er rettet/endringer og hva som er nytt.

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Merker ikke noe forskjell på hastigheten med versjon 3.0 og jeg vet heller ikke hva som er oppdatert og "bedre". Har egentlig aldri vært misfornøyd med hastigheten da jeg syntes responsen er kvikk. Derimot virker ikke stemmekommandoen "DAB", og det er jo ikke bra fordi det er en av de jeg brukte mest i forbindelse med vekslingen mellom USB og radio.

Hadde vært nyttig om Ford kom med litt info på hva som er rettet/endringer og hva som er nytt.

 

Det jeg mener går tregt er lasting av kart etter jeg har startet bilen. Utover det er det helt greit. Jeg tror oppdateringen har gjort noe med lyden. Med det mener jeg hvor høyt hvert tall på volumekontrollen utgjør. Før oppdatering hadde jeg som regel volume på max 15. Nå føler jeg at jeg må skru høyere for og oppnå samme volume. En annen ting er når jeg kobler fra Androi Auto. Når jeg starter bilen neste gang er radioen skrudd av. Før gikk den som regel rett på FM hvor jeg ikke har lagret noen kanaler. Ble derfor bare støy. Det jeg ikke har fått testet enda er hvordan det er når jeg har hørt på DAB. Før slet jeg med at den ikke fant DAB-kanalen fort nok etter oppstart og gikk derfor over på FM. Støy med noe høyt volume er ubehagelig.

Er det noe jeg virkelig savner så er det og kunne programmere inn et standardvolum radioen alltid starter på. Da hadde ikke dette vært noe problem.

Edited by Frode77
Link to comment
Share on other sites

Jeg veksler mye mellom DAB og USB-spiller (Apple-Nano alltid tilkoblet). Den starter opp på det som lå inne sist før tenningen ble skudd av med det volumet som da sist ble brukt. Er litt usikker på det med nivåene du sikter til da jeg ikke har hatt sånn fokus på det. Det mest irriterende er at jeg ikke lenger kan velge DAB via stemmekommandoen. Det fungerte helt supert før oppdateringen. Nå må jeg si "Radio" og da går den gjerne til FM eller AM - og så må jeg lene meg fram for å velge DAB på skjermen...

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kartoppdatering til F7

Da er også kartet oppdatert fra F6.1 til F7 via den Britiske Ford-siden https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/

Da vogna står tilkoblet wifi virker det som om den "sier i fra" til Ford om at kartene er oppdatert. Når jeg nå senere sjekker mitt win-nummer for oppdateringer på den Britiske Ford-siden så sier den at alt nå er oppdatert. Står du tilkoblet på wifi ser det ut til at du slipper rutinen med å koble minnepinnen til PC, logge på via win-nummeret mot Ford for å informere om at din Sync/kart er oppdatert. Noen som vet om dette stemmer?

Jeg finner ikke noe informasjon om kartoppdatering på den Norske Ford-siden...

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

Får vel kart valget etter at man har kjørt sync oppdateringen på den norske siden.

 

https://www.ford.no/eiere/brukerstoette/sync/update#/

Kun oppdatering til Sync3 - ikke for kart F7...

Hilsen
Cortina2000GT
1. bil: Ford Cortina 1300 70-mod
2. bil: Ford Cortina 2000 GT 72-mod
3. bil: Ford Granada 2,3 GL 81-mod
4. bil: Nissan Prairie 2,0 92-mod
5. bil: Mitsubishi Spacewagon 96-mod
7. bil: Mitsubishi Grandis 05-mod
8. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,13-mod

9. bil: Ford Kuga 2,0 Titanium, PowerShift,18-mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...