Jump to content

Steiro

Gjest
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandnessjøen
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Steiro's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Takker for svar Har jo egentlig råd til AP racing sin clutch som jeg har linket. Men lurer bare på om det er verdt det? Hvor mange clutcher fra AP racing må jeg bytte i forhold til clutcher fra LUK? Clutcher er vel også noe som vanligvis holder en stund. Dette skal hovedsaklig være en bruksbil på vei med litt ekstra futt i for lettere forbikjøring osv. Kjører på med AP-R. Sin clutch. Blir også et quickshift kit til girkassen med
  2. Trenger ny clutch til min Ford OHC 2.0 som er trimmet: Kent FR32 kam Portet topp Planet topp (2mm) 4-2-1 grenrør Forgasser enda ikke sikker på hva jeg skal gå for men, la oss si Weber 40 DCOE Ford t9 5 trinns girkasse Noen som vet om dette gir nokk kraft til at jeg må opp i en competetive clutch eller holder den originale clutchen? Burton har jo "fine" priser på trim-clutchene deres i forhold til std.: http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/luk-std-clutch-kit-2-0-sohc-pinto-215mm-622017506.html http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/ap-racing-clutch-kit-sohc-pinto-215mm-cp2000-5.html Ser jo ut til at det blir vel overkill med clutch kit'et fra AP Racing.
  3. Er original 2.0 OHC ja. Et poeng der Kan da ikke være så vanskelig å få byttet fra forgassermotor til twin cam med insprøytning.
  4. Takk takk Kan hende motoren veier litt mer og at Nm er høyere men vet ikke hvor mye endringer som skal til før de begynner å avslå. Får sende en mail da
  5. Noen som vet om det kan bli et problem å få godkjent en DOHC 4l 2.0 8V fra en Sierra Stasjonsvogn i en Taunus 1981 2.0? Ford har sluttet å gi ut noen form for dokumentasjon under motorbytte, så jeg vil utforske litt før jeg ringer biltilsynet dagen bilen skal godkjennes. Skal vel en del til for å ikke få det godkjent med samme motorvolum og en effektøkning på 20hk?
  6. Bumper tråden. Har en Taunus TC3 1981 GL. Bilen er en 2.0 med atlas bakaksel. Lurer også på det samme som trådstarter. Trailing Arm/Axle Bush (SIZES AVAILABLE ARE 43MM, 47MM AND A 50MM) Trailing Arm /Chassis Bush (SIZES AVAILABLE ARE 43MM, 47MM AND A 50MM) Noen som vet hvilken størrelse? 43mm er utelukkende og står igjen med 47 eller 50mm. Lurer på om 50mm er til stasjonsvogn og de litt større Taunusene med V6'er. En annen teori er 43mm til MK1 Taunus, 47mm til MK1 stasjonsvogn og 50mm til dem med atlas aksel.
  7. Haha, stilig! Ser jo ut som det er tatt rett ut av et bilspill
  8. Da går jeg for det. Tenkte jeg skulle vaske motorrommet med avfetting, deretter pusse rust med stålbørste (dremel, stålkost etc.) som jeg kobler på skrumaskinen. Kommer ikke på i farta hva som var navnet på den væska jeg skulle vaske det bare metallet med. Det er sånn selvantennelige greier som man må være litt forsiktig med
  9. Har en 81 Taunus 4-dørs som jeg rett og slett tenkte jeg skulle få på veien. Er en del rustflekker i motorrom, på travers og felger. Travers og felger får jeg tatt av og sandblåst på verksted mens motorrommet nå jeg ta for hånd. Noen som har tips og forslag til en billig måte å få bort rust og lakk i motorrom, prime, grunne og lakkere hele rommet på nytt? Trenger ikke være ordentlig for jeg kan heller gjøre arbeidet om igjen om et par år så jeg får sandblåst og brukt skikkelige produkter. Har kjøpt sandpapir og stålbørste til boremaskin. Tenkte å pusse ned rusta med dette og gjerne litt rustfjerner inn i mellom. Deretter vaske det bare metallet grundig før jeg sprayer på et par lag etch primer, et par lag grunning og deretter 2-3 lag med lakk. Noen anbefalinger? Quick lakk, 2k lakk fra biltema etc.
×
×
  • Create New...