Jump to content

larseu

Klubbmedlem
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    ØSTFOLD
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

larseu's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Jeg ser at noen biler har 1,5 liter diesel med 120HK og noen har bare 100 HK (ser ut som nyere biler bare har 100HK) Min bil er en 2023 Transit Connect Active L1 har kun 100HK. Hvordan får man "programmert originaleffekt til 120HK? Er det noen som kan gjøre det i Norge som kan anbefales? Det skal være samme/identisk motor uten noen endring av deler, kun software programering Ja, jeg vet at det går an å chiptrimme, men jeg vil helst ha dette utført med Fords spesifikasjoner.
  2. Ja det lurer jeg også på, De har vel rygget litt frem og tilbake i bakgården og fått frem snittforbruk på 0,78 som de mener er innenfor.. Jeg målte sammetidig forbruket på på langkjøring maks 90 Km/t på T/R Oslo Strømstad som har motorvei hele veien og snittfarten var på 64 Km/t og forbruket ble da 1,02 som er ca 40% over angitt fra Ford. 90 km/t er veldig sakte når alle biler kjører forbi deg og lurer på hvorfor man ikke holder fartsgrensen Øker man farten til fartsgrensen 100 og 110 oker forbruket til ca 1,35 pr mil. med nesten 70.000 i kjørelengde på et drøyt år begynner jo dette å bli passelig dyrt.
  3. Jeg har ikke sammenlignet det amerikanske forbruket før jeg kjøpte bilen, jeg leste i brosjyren og tok en avgjørelse pga automatgir (den enste med automat) og det jeg fikk oppgitt der og basert på at 150 Hk virker kvikk å kjøre og meget rask i akselrasjon , men tror nok en Ford F150 Raptor 2017, gir betydelig mer kjøreglede med omtrent samme forbruk.. Poenget er at det har vært lite gehør å få fra Ford verksted når jeg nevner at den er noe høy på forbruket. også når jeg ser den cruiser av gårde på ca 2.200 rpm og er rødmerket fra ca 7.500 rpm. skulle man tro den var nokså kjip på forbruket tatt i betraktning at det er en nyutviklet bil fra Ford.
  4. Det finnes ikke noen 1,5 l Ecoboost motor til Transit Connect , kun 1 liter bensin i sortimentet fra Ford, resten er diesel og nå er det ingen bensinmotor med automat å få kjøpe
  5. Har klaget hver gang bilen har vært på service (4 ganger ) på forskjellige verksteder men ingen respons. Har tatt det opp med NAF siden det er en privatregistrert bil, og vært i kontakt med Ford sentralt. Nå skal jeg ha bilen inn igjen der jeg kjøpte den. BTW: Hvorfor har Ford tatt vekk denne motoren fra sortimentet , de skryter jo i salgsbrosjyren om aerodynamikk og lavet forbruk (Ecoboost)
  6. Nå har denne bilen rullet ca 65.000 km og går mest på langkjøring mellom Oslo og Strømstad som har motorvei hele veien med kjøring med innkoblet cruise control bruker den med ca 2.250 rpm nå ca 1,35 liter pr mil. Ford Skryter jo av aerodynamikken på dette karosseriet Det er noe i overkant av hva jeg finner akseptabelt Er det noen dere ute om har lignende opplevelser ? Hvorfor har Ford tatt ut denne motoren av sortimentet ? kan det ha noe med bensinforbruket å gjøre ?
  7. Jeg vurdere å kjøpe en F 150 eller Raptor - den nye 2016/17 modellen Er det noen på forumet som har tips om forhandlere eller importører i Norge/Sverige eller i Tyskland da den ikke selges gjennom Ford Europa/Ford Norge ? eller kan man bestille en slik hos Ford Norge ? Ser at Mustang selges, men den er jo EU versjon En F150 lages vel ikke med EU spek så vidt jeg vet Hva må modifisres på denne for å få den godkjent Har lest at bl.a SatNav må oppgraderes da de kjører på Sirius sattelitter og i Europa er det et annet system kan man feks modifisrere dette med deler fra Mustang hva gjelder navigasjon ?
  8. http://www.gofurtherlive.com/ sjekk denne i morgen tirsdag kl 13:45
  9. Det er vel anledning for verksmester å prøvekjøre bilen dersom det skulle være noen tvil, Poenget er jo at man må høre på kunden. Et eskempel: jeg spurte kundemottakeren om å snu setebeltet i midten fordi jeg påpekte at det var vridd 1/2 omdreining fra fabrikk; Hvilket sete spurte ham ; Det er "midt setet" svarte jeg. Da jeg hentet bilen var det ikke snudd; han forklarte da at han oppfattet "midt sete" som "Mitt sete" og tenkte på førersetet, Jeg svarte da at alle setene er mine og de måtte ha bilen inn igjen.) Mht Dårlig handsfree: Man trenger vel ikke skriftlig tillatelse av kunden for å prøvekjøre for å feilsøke et problem. Hvordan prosedyrene for å feilsøke er er jo oss kunder uvedkommende, hvis man ikke finner noen feil er det vel kunden som er idiot eller så er det noe gærn't med prosedyrene. Jeg betaler gladelig 5.000,- for å bytte mic. om dette hjelper. Jeg tar denne kostnaden selv ! om dere har noen tips til et Ford verksted som kan gjøre dette i Oslo/Akershus eller Østfold så er det bare å tipse meg. Jeg har kjørt et annet merke i over 11 år, der bestilte jeg fabrikk ny bil av verksmesteren fordi jeg var fornøyd med hans innstilling etter de første 4 årene med den første bilen. Det var riktignok en personbil av et tysk premiummerke , men servicen og innstillingen til meg som kunde var meget bra. Har tidligere hatt mange Ford biler opp igjennom årene. Hos Ford er det ikke så farlig om kundenen er fornøyd , bare det blir solgt biler.
  10. Jeg skal prøve å sette bilen inn på et nytt (annet) Ford verksted og så ber jeg dem bytte dette og så får jeg betale dette selv . kan vel ikke kost all verdens . De har jo feilsøkt to ganger inne på verkstedet , men da står jo bilen i ro og da blir det jo ikke noen feil. Virker som når man har kjøpt bilen, så er det ikke så viktig å følge opp kundene.
  11. En ting til som jeg er veldig missfornøyd med på min nye Transit Connect 2014 Originalt HF sett , spesielt mikrofonen er forferdelig dårlig. Denne har jeg klaget på to ganger, skjønner ikke hvorfor de ikke bare bytter den da ? Det er ikke mulig å føre en samtale med HF løsningen i fart. Jeg benytter alltid propp eller BT headsett når jeg er ute og kjører. Jeg har prøvd både iphone 5 og Sony Xperia Z2 og Z3. De er ikke telefonen som er noe feil på. Er det andre som har lignende tilfeller med HF løsninger i Ford.
  12. Bilen er jo nærmest helt ny. førstegang registrert i august 14. Har tatt det opp med Ford tidligere og fikk beskjed om at det stabiliserer seg. Men at den skal bruke dobbelt opp pga bredere dekk/felg tror jeg ikke noe på. Hva skal den da bruke med maks nyttelast ? Var på verksted forrige uken på service med oljeskift. Min teori er at den er oppgitt med feil/ for lavt forbruk enn det som er reelt. Den heter jo "Ecoboost" vet ikke hva det betyr i denne sammenheng.
  13. Det var en feil her; riktig forbruk er iflg telleren ikke 10,2 men 11.2 /100 km Den er ellers utstyrt med original takrails fra Ford, noe som ikke er standard på varebiler i Norge Akkurat nå har jeg på Thule Wing lastbøyler da økte dette til fra 11.1 til 11,2 De skal jeg ta av igjen når jeg ikke bruker dem Kjører stort sett uten last i bilen. 2500 RPM er ca 100 -110 km/t på motorvei Jeg har på 235/40x19 på 8,5" felg både sommer og vinter dekk sommerdekk er Micehlin Pilot Sport og vinterdekk er Michelin Pilot PA 4 hjulstørrelse kan jo ha litt og si, men tror nok Ford har oppgitt noe lavt forbruk uansett.
×
×
  • Create New...