Jump to content

and

Admin
  • Posts

    7767
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    oslo
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Interesser
    Ford?

Recent Profile Visitors

21703 profile views

and's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Når T-gul var for opplagt? Dette er heftig bygge fra midten av 90. 1976 med 81 front var jo svært, og denne var i tillegg tatt opp til neste nivå med 81 bakende! Spekka med kule ting å ha som fantes i Volvo orginaltilbehørskatalogen er den også. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=267377584
  2. Kjøring begynner kl 11.00 søndag, og holder på til kl 15.00 Det er ingen kirketid! Så dette er 4 timer med kjøring. Dagspris for søndag er 500kr for medlem og 700kr for Ikke-medlem.
  3. Det blir nye førermøter kl 13 og kl 15 i dag for de som har forsovet seg.
  4. Publikumsparkering med biler som ikke er Ford eller Honda begynner i depoet nærmest porten. Alt av Ford, Honda og alle biler som skal kjøre på banen kan parkere lengre inn i depo.
  5. De første Ford og Honda er allerede på plass i kveldsolen over Vinstra Motorsportarena. Fullklaff på været for de som måtte lure. Her er det fint å være.
  6. Husk å velg riktig vei opp fra avkjøring Vinstra! https://www.facebook.com/VINSTRAMOTORSPORTARENA/photos/a.302412766630276/1820591898145681/
  7. Skulle tro det var bumpet en 15 år gammel tråd. Slike tråder er det heldigvis langt i mellom nå. Ung mann i gammel bil. For en overskrift, men alt er bedre enn ung mann i trimmet sportsbil som Bmwmiljøet fortsatt sliter med. Vi kjører under radaren med Cosworth i dag.
  8. Nå blir det å hjelpe en skrotnisse å rydde opp. Hvor henter han energien fra? Transit er nok noe av grunnen, men ja hvor kommer resten fra? Spør for en venn. Spennende å få se nærmere på Mondeoskallet, og håper det blir filmet mye sveisejobb på Sierra.
  9. and

    Forespørsel

    Tips jeg vil gi når du først setter i gang er at når du har fjernet de gamle bremseklossene i kaliperen er å (trommevirvel) sette inn nye bremseklosser.
  10. 2-2,5kr KW er omtrent det man kan bruke i regnestykket Oslo. Nå er det sommer så da er det nesten gratis strøm i kontakten med rett under 2kr. 😄 Ser planen er å sette de opp ved Rema 1000 så det bør jo det friste mange som ikke har egen ladeplass. Markedet er der. Blir spennende å se prisen, og om det kan skape litt røre med kortterminalen. Feks om jeg skulle leid en elbil så er Uno-X førstevalget.
  11. Ja den gule har hatt eier som har brydd seg om bilen. Bare se hvor fin den er i lakken i varerommet, og ikke minst utvendig. Er som regel bare de korte som har gått som privatbil fra de var nye. Mellomlang og større er næringsbiler.
  12. To Transit hakket over normalen. En kort 2008 140hk som ikke er Sport. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=266522063 Synd Ford ikke dro på litt, og ga de korte med 140hk 2500kg på hengerfestet. Mellomlang 2008 140 med halvhøyt tak. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=266387149 248K på telleren får nok noen til å rynke på nesen, men her er det brukt mer enn normalt penger på Transit. 140hk, lakkert fanger, lyktebøyle og 18". Dette er ikke en fellesbil med brukere som hatet jobben sin. En runde med hårtørkeren for å rydde litt opp i klisteret så skulle jeg klart å leve med denne Transit. Nesten så man skulle prøvd å støpe litt Sportstyling? Gult er kult.
  13. Så da blir ikke du å finne på Reitanladeren Uno-X? https://e24.no/naeringsliv/i/v572km/reitan-lanserer-lynlading-vi-har-tusen-spinnville-kjoepmenn Første 300kW laderen åpnet i Danmark 22 april, og første i Norge kommer i løpet av sommeren. 4,50 dkr/kWh blir 6,07 norske med dagens kurs. Spørs hvor lenge den prisen fra april står uendret inn i neste år? Pressemelding: https://unox.no/stasjoner/forsidemeldinger-aktive/uno-x-mobility-satser-pa-lynlading-copy/uno-x-mobility-satser-pa-lynlading Sen nyhet, men slik blir det når jeg ikke har elbil, men spennende å se hvor den første norske laderen kommer. Og ikke minst gnålinga fra elbilfolka. 😄 Mange av de forventer jo omtrent gratis lading akkurat som i stikkontakten hjemme.
  14. Prøvde å finne noe nytt eller brukererfaring på denne Audi charging hub som åpnet i desember i fjor. Nyeste var noe som er spilt inn i januar? Men dette kan fort like gjerne være fra i høst for nå er tyske myndigheter gira på maskepåbud innendørs til høsten. Nok en gang LOL på å sitte der, mens bilen lader.
  15. Nei men har du sett slik? Jeg bare ramlet innom tråden. Var det meg ville jeg siktet inn på MK7 2007- fordi det er mer av det som gjør en Transit til en Transit slik jeg liker det både innvending i førerhuset, og motor/drivlinje. 2L og 2.4L med mindre enn 140hk finner du i Mk6 2000-2006. Motorutvalget er mye kleinere i denne generasjon. På Mk7 så er 2.4L 140hk. Egentlig er dette minimum da bobil fort er 2700kg. En tom mellomlang (5.3meter) Mk7 Transit er rett under 2tonn med fører, og det går greit med 2.2L 115hk. Fyll opp bak, og på boggiehenger med "noen" hundre kilo gamle Forddeler så må jeg ned noen hakk på giret i brattbakkene. Mk7 er bedre å kjøre enn Mk6, men du skal jo ikke bruke en bobil hver dag året rundt. Så det blir noe en må veie opp fordel og ulemper på. En Mk7 vil du måtte bla opp mer for enn en Mk6 Ville valgt på stor motor du kan om du skal opp og ned landet rundt. På flata er ikke dette så farlig, men jeg er farget av noen år med Econoline. Det er ganske greit å ligge i venstrefeltet opp bakken med en 7.3L uten turbo. Trenger ikke en Power Stroke for det. Rust på Transit er hjulbuene foran, og rundt frontruta. Det er jo noe du slipper når bilen ikke er vinterkjørt, men ville kikket under for mange bobiler står jo parkert på gress, og under presseninger da norske garasjer og gårdsplasser ikke er laget for en bobil. AC har jeg aldri hatt problem med, men jeg har kjørt mer enn en Transit hvor ikke alle tre trinn på viften fungerer. Blir ikke ranet når bilen er inne på merkeverksted for den fiksen. Nå ble det mye Mk7 i innlegget selv om jeg ser du har siktet deg bra inn på Mk6. Men blir slik da jeg har mer erfaringer med Mk7 enn Mk6.
×
×
  • Create New...