Jump to content

mkarlsen92

Gjest
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Akershus
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

mkarlsen92's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Ok. da vet jeg forskjellen. Når jeg kjøpte bilen så manglet stikkerhuset på kontakten. Om den er til bakesensor eller ikke det er usikkert. Var da 2 løse ledninger som skulle inn i stikkerhuset. En grå og brun og en brun og gul. Tenkte kansje at jeg har byttet plassering på de i stikkerhuset. På bigturbo.co.uk så finner jeg oversikt over ledningsnettet. Men finner ikke fargekombinasjonene på ledingene fra ECU og til alle sensorer. Tenkte å måle fra ECU kontakt og til kontakten på phasesensoren for å konkludere hvilken av de to som skal til pluss og minus på phasesensor. Men hvis jeg følger plasseringen som f. eks. er nr 9 ved ecu, så er ikke den til f. eks. phasesensor. Stemmer ikke overens med ledningsnettet på min bil. Har L8.
  2. Ok. da må jeg ha satt minus og pluss feil inn på fordeler, for har prøvd å skifte om på stikker til bakesensor og phasesensor. Da får jeg prøve å skifte om på de. Angående tomgangen: Tenker du på sensoren på siden eller på toppen(rød på siden og grå på toppen av innsuget). Nå er tomgangskruen skrudd helt i bånn og stikker til rød sensor er på. Stoppet med en gang jeg tok av stikkeren til den grå. Noen tanker angående gnist problemet. Kan det at jeg har byttet om på stikkerne i stikkerhuset til phasesensoren være problemet der og? Har gått inn på bigturbo.co.uk, men stemmer ikke overens med stikkerplasseringene inn på motorstyreenheten.
  3. Hei, Nå har jeg søkt meg grønn rundt uten å finne noe som helst av det jeg lurer på. Kjøpte for en stund tilbake en 4x4 godkjent ombygd Cosworth er L8 lednigsnett med 270 chip og blådyser.( skal vel kanskje være guledyser på dette) Denne hadde 3 brente stempler så overhaling måtte til. Startet bilen her forrige uke og startet lett og virket som alt var i orden. Men så begynnte det. 1. Tomgangen er høy, ligger på rundt 1100 til 1300 omdreininger. Har stillt på skruen på gassspjeldet uten at jeg fikk den ned dit jeg ville. Lå på 1500 før justering. Har kontrollert alle vacuum slanger, sjekket at den ikke suger falskluft noe sted, men finner ikke det. Gikk da en stund og stopper, Når jeg starter den igjen så smeller det i potta og lukter bensin. Så... noen forslag på mitt 2 delte problem? 2. Stoppet plutselig for meg her om dagen mens den gikk på tomgang(forhøyet selvfølgelig), Da slutta dysene å fungere, skiftet disse og bilen startet igjen. Så mens jeg skiftet stikkerhuset til phasesensoren som ikke var montert( kun med 2 kabelsko), så stoppet den igjen. da fikk den ikke bensin inn til railen. Målte spenning til drivstoffpumpe og der var det ingenting. Sikringen er i orden og releet fungerer som det skal(tok av lokket og trykket på den manuelt. koblet den midlertidig på en bryter, så da regner jeg med at det ikke er styrestrøm til releet. Noen vanlige/ kjente feil dette kan være? Nå kommer det drivstoff inn i railen, men pluggene er helt tørre, ikke noe drivstoff i sylinderen. Hva kan dette være? 3. Etter at den stoppet pga. drivstoff tilførselen sjekket jeg også at det var gnist der, det var det ikke. Ikke på pluggene og heller ikke rett ut av coilen. Skiftet tenningsmodulen, men fortsatt ikke gnist. Skiftet coilen, men fortsatt ingenting. 4. Siste: mistenker at jeg kanskje har byttet om på phasesensor og bankesensor. Finner ikke koblingsskjema med fargekoder til denne. Og det jeg finner av koblingsskjema stemmer ikke overens med stikkerplasseringer inn på styreenhet. Noen som kan hjelpe meg med disse problemene? Begynner å bli passe lei av denne etter 6 måneder med skruing...
  4. Hei! Dette blir første Ford treff for min del. Kommer med Sierra 4x4 Cosworth sleeper. Leste litt på banekjøringsreglene at det må være skilt på bilen. Er dette fortsatt gjeldene?
  5. Bytte i Audi A4 1.8 Turbo quattro? 2001 modell.
  6. Har en 1980 modell transit som mangler gnist. Skiftet coil og kondensator. Fant oppbrent ledningsnett til den enheten som sitter montert over coilen. Så da er spørsmålet: hva er dette for noe? Går 2 ledninger inn på den. Den ene er da oppbrent. Enheten har en spiraltråd inne i seg. La opp ny ledning. Prøvde å jumpe vekk den enheten, men fortsatt ingen gnist:/ Noen erfaringer?
  7. Som topic sier. Trenger tenningslås. Gjerne låser til begge fordørene og.
×
×
  • Create New...