Jump to content

Benski

Gjest
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

About Benski

  • Birthday 12/07/1997

Medlemsinfo

  • Bosted
    buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Asker

Benski's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Etter at jeg tok en motorvask på min Sierra xr4x4 så har jeg slitt fælt med å få den til å gå riktig.. veit at jeg gjorde det på en dum måte med høytrykk spyler,men det var veldig ille nedi der.. I starten merket jeg ingen ting, men dagen etter lå bilen på veldig høy tomgang når den ble varm,over 2000 runder. Tok så å blåste det jeg kunne finne av fukt i motorrommet og tok en god tur med den for å bli kvitt vannet før jeg parkerte den i varm garasje i 3 dager. Når jeg da skulle starte bilen vil den ikke gå på tomgang når den er kald og fusker en del når den er kald,og får samme problemet som før når den er varm. Har testet med tomgangsregulor fra Sierra doch,da den så helt lik ut,men opplever samme problemet. Når jeg kobler ut TPS roer tomgangen seg. Kan det være den som er problemet? Prøvd å leite etter noe luftlekasje,men finner ikke noe åpenbart. Noen som har vært borte i lignede tidligere som har noe tips??
  2. Jeg fikk vel ikke tak i orginalt, men noe som skulle være tilsvarende da[emoji106] husker ikke helt hvor jeg bestillte fra.. Mulig at det var autodoc faktisk... Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
  3. Vet ikke om du har funnet noen annen løsning på din, men på min var det slappe motorfester som gjorde at det ble alt for stor belastning på girkasse feste! Skiftet begge motorfestene i sommer, og alt i orden etterpå
  4. Ble det bedre? Og hvordan er det å kjøre med? Mye støy? Vurderer å gjøre det samme.. Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
  5. samme problem med girkasseopphenget på min.. funnet en løsning på dette??
  6. Liten status: rust, rust og mere rust... Vist seg å være enormt arbeid med å få karosseriet helt.. Håper å få første kjøreturen med bilen nå i mai. Bremser er overhalt og bytta, orginal felger er restaurert. Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk Mye nytt stål Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
  7. Må bare spørre litt jeg og for å se om jeg forstår rett, jeg skal trimme litt på 2.8 motoren som sitter i xr4 snart, motoren er per i dag helt orginal, har jobbet med å sveise rust på den i ett år nå, og det begynner å bli klart for den morsome jobben. Har tidligere lest at man kan borre opp sylinderne 1mm uten problem, så tenker å prøve å finne ett sted som gjør dette. Ut fra det dere sier her, så kan man sette inn en 2.9 veiv for bedre slag lengde, men den må modifiseres til drev isteden for kjede drift. Er dette noe som kan by på utfordringer, eller er det en grei jobb? Motoren vil da bli ca 3.1 liter? Ser at burton selger stage 1, 2 og 3 topper til den, er det noen som har noe erfaring med disse? Ser for meg at stage 2 topp og kam hadde blitt bra. Grenrør og eksos fra ashly. Men jeg lurer på, innsuget, hva er anbefalt å gjøre med det? Og letting av svinghjul, er det noe man kan merke noe til? Hvilke råder burde jeg bruke og hvordan bolter? Det er nok flere ting jeg ikke har tenkt på ennå, men lurer litt på om det hadde blitt noe effekt ut av det der, eller om det er håpløst å få suge krefter ut av 2.8.. Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
  8. takk og takk, sett det er mye bra om de, men veldig mye turbo prat og lite snakk om andre alternativer.. men det helt sikkert noe jeg ikke har klart å grave frem ennå
  9. Takk! Ja, var ute for salg lenge.. Rust er nok hoved problemet her ja, som er grunnen til at den lå ute så lenge tenker jeg. Når jeg begynte å ta av diverse deksler osv så avdekket det mye rust i skjøter osv. spesielt bakparten har det gått hardt utover. Ser ut som det tidligere er gjort en større karroseri reprasjon på den, som ikke er gjort veldig bra, og rusten ha kommet snikende og uavbrutt. Under er bilen relativt grei med unntak av reservehjulsbrønnen. Så jeg har ett større prosjekt foran meg, men jeg tar det som læring. kommet ganske godt i gang og fått pusset ned og "reddet" alle steder som rusta ikke har gravd for dypt, så holder jeg nå på med venstre hjulbue/bakskjerm. Jeg vurderer det, trenger bare å bli flinkere til å ta bilde av arbeidet
  10. Bilde fra når jeg hentet den Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
  11. Litt usikker, den som sitter på bilen jeg skal registrere har en liten skade, men har planer om å gjøre ett forsøk på en reprasjon der.. jeg gir deg beskjed iløpet av neste uke når jeg klikker på last opp bilde kommer det at jeg må kopiere inn ulr, usikker på hva det er.
  12. Hei! Jeg har kjøpt meg en ford sierra xr4i 1983 med "komplett" delebil. Begge er importert fra sverige og holder nå på med sveising av rust for å kunne godkjenne bilen. Men jeg er ute etter å trimme 2.8 litern. Jeg har lest meg opp her inne til at eksosmaifolden er en stor brems på denne motoren, det samme med innsugssystemet. funnet disse eksosmanifoldene: http://www.burtonpower.com/ashley-exhaust-manifold-ford-sierra-xr4i-2-8-v6-ashm24.html Tenker at det, kombinert med dobbel 2" helt bak vil løse eksosen? Der jeg sliter litt er innsuget: vurerer å sende toppene til burton for modifisering. ser at de leverer stage 1,2 og 3 topper. lurer på om dette vil gi noen effekt da det er gasnke dyrt, og fordeler og hvilken stage jeg bør velge. jeg lurer også på om det er mulig å porte det orginale pleniumet og innsuget til å være bra nok? Så er det modifisering av luft filter boksen for montering av åpent filter. Finner ingen steder med kit for dette, og lurer på om det finne noen løsning på det. Evt om noen vet om sted jeg får tak i dette. Tenkt å montere fast road kam fra kent, noe slikt: http://www.burtonpower.com/camshaft-2-8i-v6-large-bearing-exchange-09-82-vt21xlb.html vurerer også mulighetene for å øke sylinder volum og øke komp. hørt noe om at 2.9 veiv passer, med 2.8 råder og stempler. evt frese ned toppene noe, eller borre opp blokk fra 93mm til 94mm og bruke 94 mm stempler. Tenkter også på oljetrykket, holder det orginale, eller bør jeg ha en høytrykks pumpe? lest at det orginale innspørytnings systemet holder til over 200hk++ men hvordan er dette i praksis? burde jeg gå for "gulldyser" fra merce, eller? også tenninga, der er jeg gasnke blank.. lurer på hva som bør gjøres der for at det skal holde følge.. det orginale svinghjulet er jo 8kg, er det noe poeng i å lette dette? Jeg trenger virkelig tips for lavest mulig kostnad og best mulig resulat her. ønsker i utgangspunktet en sugemotor, men om det ikke lønner seg i det hele tatt, så skal jeg vurdere turbo.. Alle svar og tips tas i mot med stor takk. kan være jeg er helt på jordet her, da det er mitt første motor prosjekt, men ivrig etter å få det bra. Er forresten ett langtidsprosjekt. lurer forresten også på hvordan jeg laster opp bilder her hehe..
  13. Som dere ser var den gammle vangen helt spist opp.. Måtte også lappe litt før vangen og en plate bak vangen som også var full av hull.. Pussa ned og smurte opp med Brunox på resten av overflate rusta bak der og tok på to-komp. Grunning og lakk før jeg tectylerte og sprayet linolje basert olje inn i vangen. Etter mye kål og tilpassing ble det ganske greit det her. Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk
  14. Da er ny rammevang sveiset inn, var nødt til å lappe litt bak rammevangen og foran i tillegg. Men nå er den klar for sommern ) skal få lagt inn noen bilder etterhvært.
×
×
  • Create New...