Jump to content

RS 1000

Teknisk rådgiver
  • Posts

    7796
  • Joined

  • Last visited

About RS 1000

  • Birthday 02/02/1969

Medlemsinfo

  • Bosted
    BERGEN
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    https://www.facebook.com/Bergen-StreetRacing-Team-700349646752959/timeline/?ref=hl
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    BERGEN

Recent Profile Visitors

18826 profile views

RS 1000's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Ikke EFR, men en sammenligning av "625 hk @2,5 BAR boost" SX-R258 turboen med "560 hp @ 2,2 BAR boost" SX-E257 turboen. Grønn linje er 70% effektivitet = kald ladeluft og lavt baktrykk. Blå strek viser luftflødet ved 100 hk fra den teoretiske sugemotoren ved ca. 4000 o/min. Rød strek viser luftflødet til en motor som er trimmet til å levere 175 hk fra den teoretiske sugemotoren, dvs. at i praksis leverer den 350 hk med 1,0 BAR ladetrykk - og så fortsetter det oppover etter den røde streken. https://i.imgur.com/TYAVz4S.png
  2. Snublet over denne annonsen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=332954131
  3. Jeg tenker at alle er velkommen og ikke minst velkommen tilbake. Spørsmålet her er jo hva som skjedde? Det var jo så stor stas lenge og så ble det bråstopp. Granada med innebygde subframe connectors og forhjulstilling med doble A-Armer er jo ett uvanlig glimrende utgangspunkt så det er trist når de bare forsvinner ut i intet "uten grunn". Raste den amerikanske grom motoren eller var det det virkelige livet som måtte prioriteres? Vi må gjøre ett ærlig forsøk på det ja.
  4. Helt klart, men trist at det gikk som det gjorde:
  5. En test er å løfte av en dysekontakt og sette en prøvelampe mellom dyse 12V+ og batteri minus og deretter ECU boksen og se at den lyser selv når startmotoren går rundt.
  6. Det stemmer og Emerald er satt opp for høyohmdyser så i nabolaget 12 ohm skal de gi. Når dysene er tilkoblet ledningsnettet er det fysisk forbindelse i alle retninger så du kan bare finne ut om det er brudd noen steder. Setter du 12V+ inn på den ene ledningen som mater alle dysene med 12V+, så vil du faktisk måle 12V+ på alle de 12 ledningene som er tilkoblet dysene hele veien tilbake til ECU. Det er først når ECU jorder signal ledningen for å åpne dysen(e) at du klarer å måle jord der. Hvis du jorder en "test"-ledning som er tilkoblet en av disse jordingsledningene når det er 12v+ inn på felles ledningen, så kommer det aktuelle dyseparet til å åpne, noe du skal kunne høre og kunne kjenne. Når dysekontaktene er løftet av dysene, sa kan du "pipe" for å finne ut hva som er sammenkoblet og om det er kortslutninger noen steder. Ett høykvalitet ledningsnett er viktigere enn de fleste er klar over. Jeg mener at når man kjøper datasprut, så bør man også kjøpe tilhørende komplett ledningsnett, fortrinnsvis ett i god kvalitet.
  7. Det er full kontakt mellom de to pinnene på dysene så man må derfor alltid løfte dysestikkene av dysene når man skal teste ledningsnettet. Hvis vi tenker at man bruker prinsippet med en 4-pinnet wheather Pack kontakt mellom ledningsnettet til dysene og resten av ledningsnettet, (noe jeg anbefaler at du vurderer da det koster lite tid og penger, men gir store muligheter) så blir det: 1. En pinne med 12V + til alle dysene. 2. En pinne med signal til dyse 1 og 5 osv. ikke sant? Det skal da kun pipe mellom minus i dysekontaktene i 1 og 5 samt den tilhørende pinnen i wheather pack kontakten, ikke sant? Forøvrig, hvordan ordnet det seg med returflow tilbake til tanken? Hva var feil?
  8. Er det slik at du har: 1. Løsnet ledningsnettet fra alle dysene og 2. ohmet mellom + og jord på ledningsnettet til dysene og finner at det er kontakt? Slik skal det ikke være, nei. Det er jo kortslutning. Kobler du noe slikt rett på batteripolene så finner du fort ut hvor kortslutningen er. XFI Fuel Injector Harness - Buick V6 - FAST® (fuelairspark.com) Holley EFI 558-203 Universal 6 Cylinder Injector Harness
  9. EFI er i prinsippet egentlig ganske enkelt. Ingen har noensinne klart å få dårligere resultat en ca. 95% av optimalt med å åpne alle dysene samtidig én gang for hver omdreining på veiven, altså 2 innsprøytninger pr. syklus. Dette enkle prinsippet fungerer så godt at det er utrolig for overraskende for veldig mange. I prinsippet trengs det derfor bare 2 stk. ledninger som så grenes ut til alle dysene, en 12V+ og en signal ledning fra ECU / dysedriver. Såkalt "timet", sekvensiell injection hvor man bruker mye tid og krefter på å sprøyte inn bensin på en og en sylinder i tur or orden avhengig av ventilposisjonen på respektive sylinder, er i praksis bare moderne dilleri tilpasset dem som har brukt alt for mye tid på å leke med virtuelle dukker i div. bilspill.
  10. Jeg hadde sørget for at det var god og stabil 12V inn på coilen og at tenningsmodulen var skikkelig godt jordet. Deretter kan man teste med en annen coil, bare i tilfelle.
  11. A-ha. Det er jo slett ikke uvanlig og vanligvis er det fordi bensinpumpen er defekt og eller skadet og derfor ikke klarer å bygge nok trykk til å åpne returen til bensintrykksregulatoren. Jeg hadde nok løsnet skurene på BTR eller fjernet den og sett om det kom bensin ut da. Uten ett T-stykke og ett manomenter til å måle bensintrykket inn på dysegalleriet, så er vi i antagelsenes land og som vi vet: " Antagelser er moren til alle "F ac k aps." Med T-stykke og ett manometer kan man også knekke slangen etter T-stykket for å finne bensinpumpens maksimale trykk kapasitet som vanligvis skal være i området 9 - 11 BAR hvis den er i orden.
  12. Sier du at hvis du midlertidig kobler en ny slange til returen fra bensintrykksregulatoren, legger den andre enden i en flaske og starter bensinpumpen så kommer det ikke bensin ut? Det SKAL og MÅ det gjøre. Det er derfor jeg nevnte T-stykke og manometer koblet inn mellom slangen fra bensinpumpen og nippelen som er merket med rødt. Stødig bensintrykk er fundamentet som alt er bygget på og derfor er det viktig å få klarhet i hva som egentlig skjer her.
  13. Hmmm, ok. Disse ca. 1,5 dl på 3 sek = 3L pr. pr. min og som du sier nok til å fylle en 1,5L flaske på 30 sek. som da rekker til å mate 6 stk. 214 ccm dyser. Stusser på "veldig overtrykk". Hvordan vet vi det? 3 bar = 30 meter vannsøyle loddrett opp. Hvor er det denne bensinen kommer ut? Fra slangen fra returen til bensintrykksregulatoren håper jeg. I tilfellet skal det være ca. 3 BAR bensintrykk i dysegalleriet. Å måle kapasitet direkte fra slangen som kommer fra bensinpumpen er nesten helt verdiløst.
  14. Jeg vil anta at bensinpumpen pumper bensin inn via nippelen som er merket med rødt og den andre ser ut til å komme fra bunnen av bensintrykksregulatoren. Jeg ville feilsøkt på følgende vis. 1. Ett T-stykke med slange til manometer settes på nippelen som er merket med rødt slik at du får lest av bensintrykket. 2. En slange settes på returnippelen og føres til en 1,5L flaske. Går vi for denne: Ford Scorpio Cosworth 2.9L 24V Upgrade Bosch ( Ford ) Fuel injectors For Bosch 0280150770 - Bavarianwerke Så får vi 0,215 L x 6 = 1,29 L/ min + 40% = 1,80 L/ min. Når du starter bensinpumpen skal manometeret vise ca. 3,0 BAR og du skal fylle 1,5L flasken på (60 sek /1,8L) * 1,5L = 50 sekunder.
  15. Ser man det. Jeg tenker at 310 ccm dyser er ett godt valg i dette tilfellet.
×
×
  • Create New...