Jump to content

Jonat

Gjest
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Finnmark
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Recent Profile Visitors

794 profile views

Jonat's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Jeg har funnet ut at det må være noe mes parkeringssensoren. Når jeg rygger så fungerer den ikke mer. Lyset bare blinker en liten stund. Har dere noe formening om det skyldes sikring eller kabelbrudd?
  2. Hei. De seneste dagene har jeg opplevd et langt pipelyd fra høytaleranlegget når jeg starter bilen. Jeg har slått av radioen, for så å starte bilen på nytt, men lyden er der fortsatt. Hva kan dette skyldes?
  3. Hei. Jeg har en Ford s-max 2013 modell. De seneste dagene har jeg opplevd et langt pip fra høytaleranlegget når jeg starter bilen. Jeg har prøvd å slå av radioen og startet bilen på nytt, men samme lange pip høres. Hva kan det skyldes?
  4. Jonat

    Støy fra forhjulene

    Jeg kjenner forresten også noe vibrasjon på gasspedalen ved sving til høyre. Støyen blir sterkere ved økt fart. Jon Torben
  5. Hei. Jeg har en Ford s-max 2013 modell med manuell girkasse. Bilen er kjørt 175000 km. Jeg opplever støy fra forhjulene ved kjøring. Lite støy ved rett strekning, men mer støy ved høyresvinger. Ved venstresvinger hører jeg ingen støy. Hva kan årsaken til denne støyen være? Med hilsen Jon Torben.
  6. Hei. Motorvarsellampen lyser når bilen startes i kulde. Den slukkes om jeg slår av bilen og starter bilen på nytt. Hva kan dette skyldes?
  7. Hei igjen! Jeg var nå innom et verksted og fikk sjekket motorvarmeren. Den fungerer ikke. Har bestilt ny motorvarmer. Skal også få sjekket glødepluggene samtidig når motorvarmer byttes.
  8. I dag morges var det -31 grader. Bilen min startet ikke, selv med DEFA motorvarmer (blokkvarmer) på hele natten. Jeg slo på parkeringsvarmeren (webasto), som har 30 minutters intervaller, og da startet bilen lett. Da tenker jeg: 1. Egr-ventil. Har parkeringsvarmer sånn effekt at det virker inn på egr-ventilen? 2. Glødeplugger. Kan det være at noen av glødepluggene er defekt? 3. DEFA motorvarmer. Kan det være motorvarmeren det er noe feil med. 4. Kan det være andre årsaker? Hva tror dere?
  9. Kan man måle om glødeplugg er defekt?
  10. Jeg har glemt å skrive at bilen har Webasto. Når jeg bruker den,så starter bilen uten problem. Har Webasto noen virkning på egr-ventilen? Kan det heller tenkes at motorvarmeren begynner å bli svekket?
  11. Jeg opplever akkurat det du skriver mondeo power. Hvis bilen ikke er brukt en dag i kulden, så er den meget vanskelig å starte den tredje dagen.
  12. Egr ventil selvfølgelig. Det er jeg som husket feil. Hei! Min bil gløder i allefall veldig fort. Jeg har prøvd å gløde to galger før jeg starter, men heller ikke det har hjulpet.
  13. God dag alle sammen! Jeg har en 2013-modell s-max 2.0 diesel. Den har fungert bra og startet bra også i kulda inntil denne vinteren. Denne vinteren har bilen vært tungstartet, selv med motorvarmer stående på hele natten. Når det er mer enn -25 grader, da opplever jeg bilen at den først starter til å begynne med, men så stopper motoren igjen etter ca 1 sekund. Etter det så må jeg pine motoren veldig lenge før den starter. Høres ut som om motoren ikke får drivstoff til å gå i gang. Jeg tok kontakt med Ford verksted, som antok at det er kablene på dieselfilter-lokket som det var noe feil med. Det sjekket med, men det var det ikke. Jeg har i ettertid skiftet dieselfilter, men heller ikke dette har hjulpet. Jeg spurte mekanikeren om det er glødepluggene som er svake, men han så at da ville ikke motoren ha startet i det hele tatt. Jeg snakket med en annen mekaniker, som har en Ford Mondeo. Han hadde opplevd det samme på sin bil og skiftet dermed EGR-filteret. Bilen ble i orden. Men han sa at hans bil også hadde noe ujevn turtall på motoren, men det har ikke jeg på min bil. Derfor spør jeg dere på forumet om hva det kan være? Har dere opplevd noe lignende? Kan det tenkes at det er noe annet enn EGR-filteret? Med hilsen Jonat -72
×
×
  • Create New...